اخبار

بازیافت محصولات PET شتاب می گیرد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، با افزایش نیاز به محصولات بسته‌بندی PET تولید شده به روش گرماشکل‌دهی، دست‌یابی به یک روش کارا جهت بازیافت PET از اهمیت بسیار بالایی برخوردار شده است. گروه فعال در زمینه محصولات گرماشکل‌دهی شده PET در شرکت Petcore، روش‌های مختلف جهت بهبود نرخ بازیافت PET را مورد بررسی قرار داده‌اند.

در همایش سالانه شرکت Petcore به بازیافت محصولات PET گرماشکل‌دهی شده بعنوان آخرین حلقه از چرخه بازیافت PET اشاره شد. یکی از مدیران مسئول شرکت Petcore اعلام داشت: “ارائه راه‌حل‌های اقتصادی نوین جهت بهبود نرخ بازیافت PET در زمینه بازیافت مواد پلاستیکی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.”

هدف این گروه، که با بیش از 30 شرکت و سازمان در صنعت و مدیریت زباله مشغول به همکاری است، افزایش سهم محصولات گرماشکل‌دهی شده PET در بازار اروپا از طریق معرفی این محصولات تحت عنوان بهترین محصولات بسته‌بندی تعیین شده است.

در حال حاضر تقاضای سالیانه محصولات گرماشکل‌دهی شده PET در حدود 800 هزار تن برآورد شده است که بیش از 400 هزار تن آن از از PET بازیافتی تامین می‌گردد. لازم به ذکر است که بیش از 50% محصولات گرماشکل‌دهی شده PET از منابع PET بازیافتی تامین می‌گردند.

اقدامات مهمی در زمینه جمع‌آوری و دسته‌بندی زباله‌های PET در اروپا مورد نیاز است. بعنوان مثال می‌توان به جداسازی فیلم‌های چندلایه PET از فیلم‌های تک لایه و یا سینی‌های PET از بطری‌های آن اشاره نمود. هم اکنون، با استفاده از فناوری‌های موجود می‌توان سینی‌های چندلایه را از مخلوط سینی و بطری جدا نمود. در این بین، انجام آزمون‌های تکمیلی برای بررسی اثر شرایط سخت بازیافت-اعم از اصطکاک و دمای بالا- بر بازدهی فرایند بازیافت نیاز است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا