اخبار

بازیافت بیشتر پلاستیک ها در اروپا با پیش روی نروژ

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، خبرهای خوبی در مورد بازیافت پلاستیک ها در اروپا وجود دارد. در سال 2014 حدود 7/7 میلیون تن از پس ماندهای پلاستیکی تحت بازیافت قرار گرفت. این در حالی است که این رقم در سال 2012 حدود 6/6 میلیون تن بود. از این رقم پسماند 69/2درصد آن برای بازیافت یا استفاده ی مجدد برای تولید انرژی فرستاده شده بود. این اعداد و ارقام توسط PlasticsEurope و Epro (موسسه ی بازیافت و بازآوری پلاستیک ها در اروپا) منتشر شده است. 

ارقام منتشر شده در مورد بازیافت پلاستیک ها در سال 2015 در کشورهای انگلستان، نروژ و سوییس متفاوت است. رقم بازیافت پلاستیک ها در این کشورها به 25/8 میلیون تن در سال 2015 رسیده است. این در حالی است که این رقم در سال 2013 حدود 25/2 میلیون تن بود. 
در بین کشورهای اروپایی نروژ جایگاه ویژه ای را در بحث بازیافت داراست. نرخ بازیافت این کشور به 40 درصد هم می رسد. پس از نروژ، کشورهای بلژیک، دانمارک، سوئد، اسپانیا، جمهوری چک، هلند، آلمان، ایرلند، پرتقال و استونی قرار دارد. نرخ بازیافت در کشورهای نام برده شده در حدود 30 درصد می باشد. در این بین سایر کشورهای اروپایی همچون Malta قرار داشته که نرخ بازیافت در آن به 14 درصد می رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا