اخبار

بازگشت کارکنان آرامکو، بزرگترین شرکت نفتی جهان از دورکاری

بسپار/ایران پلیمر  کارکنان شرکت نفتی آرامکوی سعودی که در طول اوج بحران شیوع ویروس کرونا به دورکاری از خانه پرداخته بودند طی روزهای اخیر به دفاتر و محل کارشان بازگشتند.

 بلومبرگ در گزارشی از بازگشت ۷۵ درصد از کارمندان آرامکو به دفاتر و محل کارشان در هفته گذشته خبر داد.

این بازگشت به محل کار مانند شرکتهای دیگر در شرایط رعایت جدی فاصله گذاری اجتماعی و مقررات بهداشتی دقیق صورت می گیرد. با این حال برخلاف شرکتهای فناوری که برای کارمندانشان گزینه کار از خانه را باز گذاشتند، شرکتهای نفتی به کارمندانی نیاز دارند که به صورت فیزیکی در میادین نفتی حضور داشته باشند. اگرچه شیوع پاندمی به روند دیجیتالی شدن صنعت نفت سرعت بخشیده اما هنوز فاصله زیادی با میدان نفتی کاملا دیجیتالی وجود دارد.

آرامکو که اوایل امسال طرحهای خود برای افزایش ظرفیت تولید به ۱۳ میلیون بشکه در روز را اعلام کرد، اخیرا از دو کشف جدید نفت و گاز در بخش شرقی عربستان سعودی خبر داده است. اگرچه این شرکت برنامه های افزایش ظرفیت تولید را در بحبوحه سقوط قیمت نفت مسکوت نگه داشته اما اعلام کرده است که اکتشافات جدید می تواند به تولید گاز طبیعی این شرکت اضافه کند.

در این بین، این غول انرژی با در پیش گرفتن یک رویکرد محتاطانه برای هزینه سرمایه و به منظور عمل به وعده اش برای پرداخت سالانه ۷۵ میلیارد دلار سود نقدی سهام به مدت پنج سال آینده، پروژه های دیگر به ارزش میلیاردها دلار را به تاخیر انداخته است. آرامکو در شرایطی که غولهای نفتی دیگر در سه ماهه دوم ضرر مالی کردند، موفق شد همچنان سود مالی داشته باشد اما هزینه های خود را به شدت محدود کرده تا بتواند از عهده پرداخت سود سهامدارانش بربیاید.

بر اساس گزارش اویل پرایس، از جمله پروژه هایی که آرامکو به تعویق انداخته است، خرید سهام در پایانه گاز طبیعی مایع پورت آرتور شرکت سمپرا انرژی، پروژه پتروشیمی ۲۰ میلیارد دلاری در عربستان سعودی و سرمایه گذاری سنگین در یک پالایشگاه نفت در هند بوده است. منابع آگاه به روزنامه وال استریت ژورنال گفته اند آرامکو در حال بازبینی توسعه ۶.۶ میلیارد دلاری پالایشگاه موتیوا در آمریکا است.

 

ایسنا

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا