اخبار

بازدید وزیر علوم از مراحل احداث ساختمان پارک فناوری بین‌المللی ایران

بسپار/ایران پلیمر وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ساختمان پارک علم و فناوری بین المللی جمهوری اسلامی در محل سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بازدید کرد.

دکتر زلفی گل در این بازدید در جریان مراحل آماده‌سازی و پیشرفت فیزیکی ساختمان پارک علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت.

این ساختمان درضلع شرقی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران با مساحت پنج هزار و ۶۰۰ متر مربع و در پنج طبقه با سازه بتنی بنا شده است که در مرحله محوطه سازی بوده و مقرر است تا ۲۲ بهمن ماه سال جاری به بهره برداری برسد.

با عنایت به بند پ ماده چهار قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین ماده هفت قانون حمایت از تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین در حوزه علوم، تحقیقات و فناوری و با توجه به دستور دکتر زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر تحقق آرزوی ساخت پارک علم و فناوری بین‌المللی در جهت پیشبرد اهداف دیپلماسی علمی و تعامل با دانشمندان جهان و انتخاب سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران به عنوان متولی این امر، دکتر زمانیان معاون وزیر و رییس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بلافاصله و در حکمی دکتر علیرضا زراسوندی را به عنوان مسئول راه اندازی پارک علم و فناوری بین المللی جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

پارک‌های علم و فناوری به عنوان یکی از نهادهای اجتماعی مؤثر در امر توسعه فناوری و به تبع آن، توسعه اقتصاد دانش مدار و اشتغال‌زایی تخصصی، مورد توجه بسیاری از کشورهای جهان واقع شده است. پارک‌های علم و فناوری، محیط‌های مناسب برای استقرار و حضور حرفه‌ای شرکت‌های فناور کوچک و متوسط، واحدهای تحقیق و توسعه، صنایع و مؤسسات پژوهشی است که در تعامل سازنده با یکدیگر و دانشگاه‌ها به فعالیت‌های فناور اشتغال دارند.

به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، هدف نهایی این همنشینی، ایجاد چشمه‌های فناوری و تسهیل فرایند جذب، ارتقاء و انتشار آن است،‌ به نحوی که تمامی و یا بخش‌های عمده‌ای از فعالیت‌های منتهی به محصولات فناوری در این پارک‌ها به صورت حرفه‌ای قابل انجام باشد. اهم این فعالیت‌ها شامل بازارسنجی، ایده‌پردازی،‌ پژوهش علمی، طراحی مهندسی، نمونه‌سازی، طراحی صنعتی،‌ استانداردسازی، تدوین دانش فنی، ثبت مالکیت فکری، فروش و عملیات مستشاری بعدی برای تحقق محصولات فناوری در عرصه تولید صنعتی و همچنین عرضه سایر خدمات تخصصی است. همکاری‌های بین‌المللی برای استفاده از تجارب جهانی و همچنین حضور مؤثر در بازارهای فناوری جهان از اهداف راهبردی پارک‌ علم و فناوری بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران است.

 

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا