اخبار

بازتولید محصولات PET از محصولات PET/ باز هم بازیافت

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر بر اساس مطالعه موردی انجام شده توسط شرکت Klockner Pentaplast، یک تولیدکننده فیلم آلمانی، از PETهای بازیافتی ظروف بسته‌بندی می‌توان در تولید فیلم‌های جدید PET استفاده کرد. این مواد را می‌توان دوباره با فرایند گرماشکل‌دهی به کاسه، استوانه یا سینی‌های پلاستیکی تبدیل کرد و به این ترتیب حلقه چرخه بازیافت بسته می‌شود.

در طول اولین دوره تولید، 20 تن PET بازیافتی پس از استفاده مصرف کننده، توسط شرکت Klockner Pentaplast در اسپانیا مجددا به ظروف غذا تبدیل شدند. به گفته این شرکت این پروژه شواهدی را نشان می‌دهد که به واسطه آن می‌توان از بسته‌بندی‌های PET پس از مصرف، بدون افزودن مواد تمیزکننده PET استفاده کرد.

این مطالعه، که شرکت Klockner Pentaplast ادعا کرده است در اروپا اولین است، به عنوان بخشی از یک گروه بزرگ‌تر با همکاری Petcore Europe انجام شده است. تفکیک توسط شرکت فرانسوی Valorplast و بازیافت نیز توسط شرکت بین‌المللی Wellman در ایرلند صورت گرفته است. شرکت Klockner Pentaplast می‌گوید این پروژه جریانی نو از مواد بازیافتی برای صنعت بسته‌بندی ایجاد کرده است و از سوی دیگر یادگیری از شواهد فراهم شده، نشان می‌دهد چه طور می‌توان همزمان کیفیت ذرات را بهبود داد، تعداد لایه‌ها را کم کرد و امنیت غذایی را تضمین کرد.

علاوه بر این، این شرکت به تازگی در ماه مارچ 2019 مدیر اجرایی جدیدی را معرفی کرده است. آقای Scott Tracy که پیش‌تر رئیس بخش سلامت و بهداست گروه بسته‌بندی Berry Global در ایندیانای امریکا بوده، این سمت جدید را برعهده گرفت است. Matt Epse عضو هیئت مدیره این شرکت ابراز امیدواری کرده است که رهبری آقای Tracy بتواند شرکت را در راستای رسیدن به اهداف رشد و سودآوری هدایت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا