اخبار

بازار کامپوزیت های عملکرد بالا تا سال 2022 به چند ده میلیارد دلار می رسد

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، ارزش بازار چندسازه‌های عملکرد بالا (High performance composite) در سال 2016، حدود 5/23 میلیارد دلار ارزش گذاری شد. طبق آمار و اطلاعات اعلام شده از طرف Markets and Markets ارزش بازار این محصولات تا سال 2022 با شاخص رشد CAGR حدود 6 درصد به 33/33 میلیارد دلار خواهد رسید. 

دلیل اصلی رشد بازار این چندسازه‌ها رشد مصرف آن‌ها در صنعت دفاع و هوافضا، خودروسازی، توربین‌های بادی، پزشکی، ساخت و ساز و مجراهای تحت فشار می‌باشد.
در بین تمامی کاربردهای مطرح شده صنایع دفاعی و هوافضا مهم ترین کاربردهای این مواد را به خود اختصاص می‌دهند. به xوری که بین سال‌های 2016 تا 2022 این صنایع تعیین کنندگان اصلی ارزش بازار چندسازه‌های با عملکرد بالا خواهند بود. 
از چندسازه‌های با عملکرد بالا در ساخت هواپیماهای نظامی بسیار استفاده می‌شود. دلیل این موضوع قابلیت این مواد در کاهش ردیابی و مشاهده شدن با رادارها است. علاوه بر این، این مواد این قابلیت را دارند تا در شرایط ایجاد گرما در اثر سرعت حرکت زیاد مقاومت خوبی از خود نشان دهند. 
در بین قاره‌های مختلف، آمریکای شمالی بیشترین مصرف این محصولات را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که پیش بینی می‌شود بین سال‌های 2016 تا 2022 بیشترین رشد مصرف به کشورهای آسیا اقیانوسیه تعلق بگیرد.
در بین کشورهای مختلف آسیا اقیانوسیه چین بزرگترین مصرف کننده‌ی چندسازه‌های با عملکرد بالا شناخته شده است. با افزایش سرمایه گذاری‌های خصوصی در کشورهای چنی و هند در ساخت این نوع چند سازه‌ها، انتظار می‌رود رشد مصرف در این کشورها نسبت به کشورهای دیگر بسیار بیشتر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا