اخبار

بازار کالاهای پلاستیکی تا سال 2022، بیش از 5 درصد رشد خواهد داشت

 گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، اگرچه کالاهای پلاستیکی (Commodity plastic) دارای مزایای بی شماری هستند ولی همچنان مهم ترین حسن آن‌ها گستردگی و تنوع این محصولات به شمار می‌رود. طبق گزارش منتشر شده از Market Research Future افزایش نیاز به پلاستیک‌های استاندارد با عملکرد بالا در کاربردهای نوین یکی از دلایل رشد بازار این ماده به شمار می‌رود. 

همچنین این گزارش اذعان داشته است که طبق محاسبات و پیش بینی‌ها از سال 2016 تا سال 2022 کالاهای پلاستیکی از لحاظ حجم مصرف، 4/7 و از لحاظ ارزش 5/6 درصد رشد خواهند داشت. ظهور کاربردهای بهبود یافته و پیشرفت‌های جدیدتر به صورت روزافزون اتفاق افتاده چراکه کالاهای پلاستیکی ارزان بوده و استفاده از آن‌ها سریع و آسان می‌باشد. از جمله مواد جدید و پرکاربرد در این صنعت می‌توان به پلی اتیلن با سرعت پخت زیاد، پلی اورتان، PVC و PET اشاره کرد.

در این گزارش منظور از کالاهای پلاستیکی اشاره به گروه یا مواد پلاستیکی بوده که به صورت گسترده در حجم‌های کلان و در کاربردهای گوناگون نظیر بسته بندی، الکترونیک، خودروسازی، منسوجات و پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. از پلاستیک‌ها در صنایع کاربردی استفاده شده تا خواص مکانیکی آن‌ها بهبود یابد و به صورت همزمان هزینه‌های تولید کاهش یابد.

از بین تمامی انواع موجود، پلی اتیلن در سال 2015 بزرگترین بازار ممکن را به خود اختصاص داده و کاربرد بسته بندی بیشترین مصرف پلاستیک را نسبت به سایر پلاستیک‌ها از آن خود کرده بود. در بین کشورهای مختلف، کشورهای منطقه‌ی آسیا اقیانوسیه با مصرف 47 درصد از کل تولیدات پلاستیکی پر مصرف ترین کشورهای دنیا شناخته شدند. در بین این کشورها، کشور چین با مصرف 45 درصد از کل تولیدات منطقه‌ی آسیا اقیانوسیه پر مصرف ترین کشور شناخته شد. این درصد در کشور هند 23 و در ژاپن 21 می‌باشد. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا