مقالات

بازار پوشش های صنعتی رشد چشمگیری را پیش رو دارد

بسپار/ ایران پلیمر گزارش تولیدکنندگان پوشش های صنعتی در این مقاله حاکی از آن است که بازار در طی سالیان اخیر رشد چشمگیری داشته است و انتظار می رود که در سال بعد نیز چنین روندی را تجربه کند. بازار پوشش های صنعتی رشدی ناشی از تولید ناخالص داخلی جهانی، تولید صنعتی، رشد زیرساخت های جهانی و توسعه ساخت و ساز را تجربه می کند. در حال حاضر، افزایش تولیدات صنعتی منجر به رشد کلی برای شرکت شرکت های بزرگ در بازارهایی نظیر پوشش موتور الکتریکی، مایعات صنعتی و پودری و همچنین بهبود استحکام پوشش های چوب شده است.
در سال 2017، بازار پوشش های صنعتی با چالشی جدی در حوزه نفت و گاز و دریا رو به رو بوده است. بازار جدید پوشش ها در سازه-های دریایی همچنان در سطح کنونی باقی می ماند زیرا عرضه بیش از حد در صنایع دریایی و اصلاحات در این زمینه همچنان ادامه خواهد داشت.
بخش نفت و گاز دریایی بعد از پایداری قیمت نفت در طی سال گذشته دوباره نرخ صعودی را در پیش گرفته است و ما این روند را در سال آینده نیز مشاهده خواهیم کرد.
بازار پوشش های صنعتی در سال 2017 عملکرد فوق العاده ای  داشته است. میزان تولیدات جهانی نشانه هایی از رشد و ایجاد فرصت های کاری را در این صنعت نشان داده است. بازار پوشش های کویل و اکستروژن در ایالات متحده آمریکا رشدی ثابت را در بخش های ساختمانی و سازه¬های صنعتی تجربه کرده است. بازار پوشش های مورد استفاده برای بسته بندی های فلزی چالش برانگیز بوده است چراکه قوطی های فلزی با انواع بسته بندی های پلاستیکی و انعطاف پذیر رقابت می کنند. با این حال، برخی از ویژگی ها نظیر اشکال منحصربه¬فرد، منجر به افزایش تقاضا در استفاده از این نوع بسته بندی ها شده است.
شرکت PPG نیز گزارشی از رشد بیش از 10 درصدی در بازار پوشش-های صنعتی خود در سه ماهه اول سال 2018 نسبت به سال قبل ارائه داده است. به گونه ای که در تمامی نواحی تحت پوشش این شرکت به وضوح قابل لمس است. بخش هایی وجود دارند که فرصت های رشد برای پوشش های صنعتی را ارایه می دهند و شامل خدماتی نظیر تعمیر نگهداری سازه های ساحلی نفت و گاز، سازه های جدید دریایی و نیروگاهی و بادی است.
در کشورهای آمریکا و کانادا، بازار پوشش های خودرویی نسبت به بازار پوشش های مورد استفاده در سازه ها، متعادل تر است. چراکه در بازارهای اشاره شده حجم بسیار زیادی از پوشش های کویل و اکستروژن برای معماری فلزات استفاده می شود. انتظار می رود که در اروپا بازار پوشش های مورد استفاده در سازه ها پویاتر باشد و این درحالی است که تقاضا برای این پوشش ها در چین و اقیانوسیه نیز نرخ بالایی را دارد. با توجه به گزارش های ارسال شده، فرصت های بسیاری در کسب و کار صنعتی مشاهده می شود که با توجه به تمرکز مشتری بر افزایش استانداردهای بهبود کیفیت و کاهش مصرف انرژی به وجود آمده است. بیش از هر زمان دیگری مشتریان در تمامی بخش ها از جمله تجهیزات سنگین نفت و گاز، موتورهای الکتریکی، پوشش های چوب و سازه های فلزی به دنبال فناوری های به روزتر می باشند. روند اقتصاد کلان از رشد جهانی در حوزه سازه های سنگین و ماشین آلات کشاورزی حمایت می کند. به نظر می رسد که رشد در هر دو زمینه ساختمانی و تجاری در سال 2018 ادامه داشته باشد که فرصتی است برای سرمایه گذاری اساسی در افق کشورهای توسعه یافته. با توجه به گزارشات اخیر، سرمایه گذاری در سازه های معماری به عنوان بزرگترین فرصت برای رشد شناخته می شود.

مترجم: مهندس بابک نظری/ دانشجوی دکتری مهندسی رنگ/ پژوهشگاه رنگ

 

(ادامه دارد…)

متن کامل این مقاله را که در شماره 198ام بسپار منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های 02177523553 و 02177533158 داخلی 3 سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. امکان اشتراک آنلاین بر روی صفحه ی اصلی همین سایت وجود دارد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا