اخبار

بازار پلاستیک های بازیافتی تا سال ۲۰۲۲، 6/4 درصد رشد خواهد کرد

بسپار/ ایران پلیمر بازار جهانی پلاستیک های بازیافتی در سال ۲۰۱۷ تا 36/93 میلیارد دلار ارزش گذاری شد. طبق مطالعات و بررسی های صورت گرفته توسط MarketsandMarkets بازار این محصولات بین سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ با 6/4 درصد رشد به 50/36 میلیارد دلار خواهد رسید.

این بازار به دلیل تمایل اجتماعی به مصرف پلاستیک های بازیافتی رشد کرده است. بیشتر افراد به دلیل آلودگی های زیست محیطی ناشی از پلاستیک های پایه فسیلی به خصوص الودگی های دریایی، تمایل به استفاده از پلاستیک های چند بار مصرف دارند.

عواملی نظیر افزایش استفاده از پلاستیک های بازیافتی در بسیاری از کاربردها نظیر بسته بندی، خودروسازی، صنایع الکتریک و الکترونیک و حمایت های جامع صورت گرفته توسط دولت ها از دلایل اصلی رشد پلاستیک های بازیافتی شناخته می شود. قیمت نسبتا بالای پلاستیک های بازیافتی و کاهش عملکرد آن ها نسبت به پلاستیک های نو، از جمله عوامل مانع در رشد سریعتر این محصولات برشمرده می شود.

ممنوعیت اعمال شده توسط دولت چین برای ورود پسماندهای پلاستیکی به این کشور و جمع آوری نامناسب این پسماندها در این کشور بر بازار جهانی پلاستیک های بازیافتی تاثیرگذار خواهد بود.

از لحاظ نوع استفاده، بسته بندی سریعترین رشد را نسبت به بخش های دیگر در مصرف پلاستیک های بازیافتی خواهد داشت. در بین انواع مواد بازیافتی، PET بیشترین رشد مصرف را خواهد داشت. در بین مناطق مختلف نیز،‌آمریکای شمالی بیشترین رشد در بازیافت پلاستیک ها و مصرف مجدد آن ها را از آن خود کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا