اخبار

بازار نانولوله های کربنی تا سال ۲۰۲۳ بیش از 16 درصد رشد می کند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر طبق مطالعات و پیش بینی های صورت گرفته، بازار نانولوله های کربنی از ارزش خود معادل با 4/55 میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ به 9/84 میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۳ خواهد رسید. این رشد ارزش معادل با شاخص CAGR تا 16/70 خواهد بود.

نانولوله های کربنی استحکام کشش تا ۲۰ برابر بیشتر از فولاد را دارا هستند. ویژگی های این مواد استفاده از آن ها را در مواد سبک وزن ممکن کرده چراکه تا ۵ برابر سبک تر از فولاد هستند. نیاز به نانوله های کربنی با توجه به طبیعت سبک وزن بودن آن، به خصوص در صنایع هوافضا، دفا و صنعت الکترونیک به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.

بیشترین نوعی از نانولوله ها که مورد استفاده قرار می گیرند، نانولوله های چندلایه ای (Multi walled) هستند. این نوع نانولوله ها در کاربردهای بسپاری، الکتریک و الکترونیک، انرژی، دارویی، شیمیایی و نوری مورد استفاده قرار می گیرند. افزایش نیاز به این ماده به خصوص در کشورهای آسیا اقیانوسیه، بازار جهانی این نانوذره را پیش می برد.

در سال های اخیر نانولوله های کربنی چند لایه در تولید الکترودهای شفاف رسانا، فیلم های رسانای گرما، جوهرهای رسانایی نانویی، نانوتجهیزات، نمایشگرها، حسگرهای شیمیایی، باطری ها، ابرخازن ها (Super capacitor)، منابع ذخیره ی انرژی، صنایع خورشیدی و …. بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

در سال های اخیر نیاز به این ماده در کشورهای هندوستان، چین، کره ی جنوبی، ویتنام، تایوان و سنگاپور افزایش داشته است. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا