اخبار

بازار ماشین آلات قالب گیری تزریقی تا سال ۲۰۲۵، 3/5 درصد رشد می کند

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر بازار جهانی ماشین الات قالب گیری تزریقی (Injection Molding Machine یا IMM) در سال ۲۰۱۷ در حدود 17/50 میلیارد دلار ارزش گذاری شد. طبق بررسی های انجام شده توسط Grand View Research، بازار این محصولات تا پایان سال ۲۰۲۵ تا 3/5 درصد رشد خواهد داشت. افزایش نیاز به محصولات سبک وزن و ماندگار، در صنایعی نظیر خودروسازی و بسته بندی، به این افزایش رشد دامن خواهد زد.

تولیدکنندگان این ماشین الات بر توسعه ی محصولاتی تمرکز کرده اند که هزینه های تولید و نگهداری (Maintenance) را کاهش داده، انعطاف پذیری تولید را افزایش داده و زمان تولید و هدر رفت موادی را کاهش دهند.

از لحاظ نوع موادی، به طور کلی صنعت IMM به بخش کلی پلاستیک ها و فلزات تقسیم بندی می شود. در این دو بخش پلاستیک ها با داشتن سهم درامدی ۱۳ میلیارد دلاری در سال ۲۰۱۷، تولید بیشتری را به خود اختصاص داده اند. پلاستیک های قالب گیری شده کاربردهای بسیار زیادی را در صنایع مختلفی نظیر صنایع الکترونیک، سلامت، بسته بندی و … دارا هستند.

از لحاظ نوع فناوری، صنعت IMM به بخش های هیدرولیک، الکتریکی و هیبریدی تقسیم بندی می شوند. بیشترین سهم بازار این ماشین الات مربوط به بخش هیدرولیک بوده است. این دستگاه ها برای کاربردهایی که به نیروی گیره ی زیادی نیاز داشته و باید قالب را در فشار زیادی نگه دارند، مناسب هستند. این دستگاه ها عمدتا برای تولید قطعات بزرگ مورد نیاز در صنایعی نظیر خودروسازی، معدن و ساخت و ساز استفاده می شوند.

طبق بررسی های انجام شده ماشین الات الکتریکی IMM نیز از سال های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۵ رشدی ۷/۵ درصدی را تجربه خواهند کرد.

در این میان ماشین الات هیبریدی تلفیقی از دو نوع هیدرولیک و الکتریک بوده و امکان تولید قطعات بزرگ با نیروی گیره ی زیاد را داشته و بهره وری مصرف انرژی را نیز باعث می شود.

در بین مناطق مختلف نیز، کشورهای آسیا اقیانوسیه بیشترین مصرف را به خود اختصاص داده اند. مصرف ماشین الات IMM در این کشورها در سال ۲۰۱۷، ۸۱/۳۶ درصد نسبت به سال های گذشته اندازه گیری شده است. در بین این کشورها چین و هندوستان بیشترین مصرف را از آن خود کرده اند.

پس از اسیا اقیانوسیه، اروپا دومین مصرف کننده ی این ماشین الات شناخته می شود. در بین کشورهای اروپایی، کشورهای المان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا، دانمارک و اتریش بیشترین سهم مصرف را از آن خود کرده اند. سهم مصرف این کشورها ۰۱/۲۹ مصرف کل اندازه گیری شده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا