اخبار

بازار صنعت OLED در سال 2019 تا 18/82 درصد رشد خواهد داشت

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر طبق گزارش های منتشر شده توسط ID TechEx ارزش بازار صنعت OLED از ۵/۲۵ میلیارد دلار با افزایشی 18/82 درصدی در سال ۲۰۱۹ به 30/3 میلیارد دلار خواهد رسید. طی سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۸ بیش از ۱۵ میلیارد دلار در این صنعت سرمایه گذاری شده است. اغلب این سرمایه گذاری ها در کشورهای چین، کره و ژاپن بوده است. سرمایه گذاری های انجام شده در جهت نیاز هرچه بیشتر به نمایگشرها با کیفیت بالاتر و ایجاد ویژگی های جدیدی در آن ها بوده است. با تولید صفحات OLED با پایه پلاستیکی شرایط منعطف شدن این محصولات نیز فراهم شد. تولید صفحات قابل خمش و تا پذیر (Foldable) نیز در سال ۲۰۱۹ انتظار می رود.

بیشترین سهم بازار این محصولات مربوط به تلفن های همراه است. در بین تمامی کاربردها، ۸۱ درصد سهم درآمدی بازار این محصولات در سال 2019 مربوط به تولید تلفن های هوشمند خواهد بود. دومین بازار بزرگ این محصولات مربوط به تلویزیون های OLED بوده که ۱۶ درصد سهم درآمدی بازار را از آن خود خواهد کرد. با وجود سهم درامدی ۱۶ درصدی، سهم موادی که در تولیدات صفحات تلویزیونی مورد استفاده قرار می گیرد ۴۰ درصد مصرف کل است.

میزان سطح مورد نظر و مواد استفاده شده برای سطوح OLED در تولید تلویزیون ها بسیار بیشتر از تلفن های هوشمند و یا تبلت ها است. این در حالی است که حاشیه ی سود در تولید تلفن و تبلت از تلویزیون بسیار بیشتر است.

سومین بازار بزرگ OLED مربوط به تجهیزات قابل پوشش است. این محصولات ۲ درصد سهم درآمدی بازار و 0/4 درصد سهم مصرف موادی را دارا هستند.

OLED در برابر LCD نازک تر بوده، انعطاف پذیر است و ظاهر شکیل تری برای استفاده در کاربردهای خاص دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا