اخبار

بازار جهانی کامپوزیت های پیشرفته تا سال 2024 به 16 میلیارد دلار می‌رسد

 گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد،طبق گزارش منتشر شده از Global Market Insights بازار جهانی چندسازه‌های بسپاری پیشرفته (Advanced polymer composite) تا سال 2024 به 16 میلیارد دلار خواهد رسید. یکی از دلایل اصلی رشد این محصولات افزایش مصرف آن‌ها در کاربردهای هوافضا عنوان شده است.
منطقه‌ی آسیا اقیانوسیه طی 7 سال آینده بیشترین رشد ممکن را شاهد خواهد بود. این درحالی است که در سالی که پیش رو داریم  نیز این رشد مصرف و تحرک زیاد بازار این محصولات را به وضوح شاهد خواهیم بود. قالب مصرف چندسازه‌های بسپاری پیشرفته در صنعت هوافضا می‌باشد. از جمله کاربردهای این محصولات می‌توان به استفاده از آن‌ها در ساخت قسمت‌های کلی بال هواپیما، قسمت‌های متحرک بال (aileron) درهای دنده‌ی مخصوص فرود (Landing gear doors) و بسیاری دیگر از اجزای داخلی و خارجی اشاره کرد.
طی سال‌های اخیر افزایش مسافر و رشد بخش اقتصادی صنعت حمل و نقل هوایی تاثیر بسزایی را بر پویایی بازار چندسازه‌های بسپاری پیشرفته گذاشته است. آمارها نشان می‌دهد که طی سال‌های 2016 تا 2024 ترافیک هوایی شاخص رشد CAGR معادل با 5 درصد را دارا بوده است. بر این اساس انتظار می‌رود عرضه‌ی هواپیماهای تجاری تا سال 2024 از مرز 1500 واحد عبور نماید. 
این مواد پیشرفته معمولا از تلفیق دو یا چند بسپار مختلف با ویژگی‌های متفاوت تشکیل می‌شوند. دو جز اصلی این محصولات پیشرفته بسپارها و اجزای تقویت کننده نظیر الیاف می‌باشند. در واقع تلفیق این دو جز به بسپار یا بسپارهای استفاده شده استحکام و سفتی مناسب را می‌دهد. 
از جمله شرکت‌هایی که در این بازار نقش تعیین کننده ای را بازی می‌کنند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: BASF SE, Owens Corning Corporation, Arkema S.A., Cristex Ltd, 3B-Fibreglass sprl

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا