اخبار

بازار جهانی پتروشیمی تا سال 2020 به 890 میلیارد دلار خواهد رسید

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، نیاز جهانی به محصولات پتروشیمی در سال 2014 به مبلغی معادل با 550 میلیارد دلار سید. طبق گزارش منتشر شده از Zion Research این نیاز جهانی تا سال 2020 به 890 میلیارد دلار رسیده که معادل با شاخص CAGR حدود6/5 درصد خواهد بود.

مواد پتروشیمیایی به طور پایه از هیدروکربن‌ها استخراج می‌شود. برخی از آمیزه‌های شیمیایی مستخرج از نفت خام نظیر زغال سنگ یا گاز طبیعی نیز از فسیل‌های شیمیایی یا منابع تجدید پذیر نظیر ذرت یا نیشکر حاصل می‌شوند. مواد پتروشیمیایی معمولا به دو دسته‌ی کلی الفین‌ها (شامل اتیلن و پروپیلن) و آروماتیک‌ها (شامل بنزن، تولوئن و ایزومرهای زایلن) تقسیم بندی می‌شوند. الفین‌ها و آروماتیک‌ها در پالایشگاه‌های نفتی توسط شکاف (Cracking) کاتالیزگری سیالی نفت حاصل می‌شوند. واحدهای شیمیایی الفین‌ها را با فرآیند شکاف بخار گاز طبیعی همچون اتان و پلیمرها و الیگومرهایی هستند که در تولید پلاستیک‌ها، رزین‌ها، الیاف، لاستیک‌ها، روان کننده‌ها و ژل‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نیازهای روزافزون از طرف مصرف کنندگان کلیدی نظیر صنعت ساخت و ساز، بسته بندی، حمل و نقل، نساجی، پلاستیک‌ها، سلامت و … به خصوص در خاورمیانه و منطقه آسیا اقیانوسیه موجب حرکت به سمت جلوی صنعت پتروشیمی طی 5 سال آینده خواهند بود. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا