اخبار

بازار جهانی نیازمند افزایش ظرفیت پلیمرهای سولفونی است

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، طبق گزارشی که اخیرا توسط Transparency Market Research یا TMR منتشر شده است، چشم انداز رقابتی بازار جهانی بسپارهای سولفونی بیشتر از همه شرکت‌های BASF SE و Solvay S.A. را به خود مشغول داشته چراکه این دو شرکت به تنهایی 80 درصد سهم بازار را در اختیار تولیدات خود دارند. این گزارش همچنین اعلام کرده است که نیاز جهانی به بسپارهای سولفونی با سرعت سرسام آوری در حال افزایش می‌باشد. در تلاش برای بهره برداری از این فرصت، توزیع کنندگان این ماده در حال همکاری‌های راهبردی با تولیدکنندگان می‌باشند. به عنوان مثالی از این شرایط می‌توان توافق نامه‌ی Solvay Specialty Polymers و Biesterfeld Plastic GmbH در سال 2015 را شرح داد. تحت این توافق نامه شرکت Biesterfeld Plastic بسپارهای سولفونی تولید شرکت Solvay را در کشورهای فنلاند و اسکاندیناوی توزیع خواهد کرد.

در گزارشی که TMR منتشر کرده است، طبق محاسبات انجام شده شاخص رشد CAGR بسپارهای سولفونی از سال 2016 تا سال 2024 معادل با 4/6 درصد خواهد بود. این محاسبات نشان می‌دهد ارزش این بازار از 4/805 میلیون دلار در سال 2015 به 7/1394 میلیون دلار در سال 2024 خواهد رسید.

به عنوان کاربردهای کلیدی بسپارهای سولفونی می‌توان به استفاده از آن‌ها در صنایعی نظیر خودروسازی، پزشکی، هوافضا، تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی نام برد. در سال 2015 حدود 24 درصد از کل تولیدات سولفونی دنیا در صنعت خودروسازی استفاده شد به طوری که یکی از عوامل اصلی در جهت رشد این ماده شناخته شد. پس از خودروسازی، صنعت ساخت تجهیزات پزشکی رتبه‌ی دوم را به خود اختصاص می‌دهد. به دلیل مقاومت زیاد این ماده در برابر سایش و رفتگی، از آن در کاشت‌های استخوان بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

[EasyDNNnewsLink|86]

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا