اخبار

بازار جهانی مستربچ سالیانه ۵ درصد رشد خواهد کرد

بسپار/ ایران پلیمر در راستای افزایش نیاز جهانی به انواع بسپارها، صنعت مستربچ نیز رشد بسیار زیادی داشته است. این مواد به اصلاح خواص بسپارها کمک بسیار زیادی می کنند. طبق بررسی های صورت گرفته توسط AMI، بازار جهانی مستربچ ها سالیانه تا ۵ درصد رشد خواهد کرد. تمام محصولات مستربچی در تمام نقاط دنیا بدون هیچ استثنائی رشد داشته اند.

حضور نقش بازی کنندگان جهانی در این صنعت به صورت تلفیقی با بخش های خصوصی باعث ایجاد ساختاری مناسب از کسب و کار این محصولات در این صنعت شده است. در حال حاضر ده تولیدکننده جهانی مستربچ یک سوم تولید این محصول را از آن خود کرده اند. پیش بینی می شود وجود رقابت در کسب سهم بازار جهانی باز هم به رشد این صنعت دامن بزند.

اگرچه، به دست آوردن سهم بازار مناسب چندان هم آسان نیست. رشد رقابت ها، تامین مواد اولیه و افتاخیزهای قیمتی، تخصصی تر شدن این محصولات و خدمات دهی مناسب به مشتریان از چالش های رشد محسوب می شود.

در حال حاضر بیش از ۱۳۰۰۰۰ کسب و کار قالب گیری تزریقی در جهان وجود داشته که بزرگترین گروه مشتری برای مستربچ محسوب می شوند. اکثر این کسب و کار ها (نزدیک به دو سوم) در زمینه ی بسته بندی فعال بوده که یکی از مهم ترین چالش های آن ها اقتصاد مدور است. این مساله بر تمامی بخش های بازار مستربچ در سراسر جهان تاثیرگذار خواهد بود.

آسیا با دارا بودن ۴۶ درصد مصرف کل، بزرگترین مصرف کننده ی مستربچ نسبت به مناطق دیگر است. رتبه ی دوم مصرف به آمریکا با اختصاص ۲۶ درصدی مصرف است. پس از آن اروپا با دارا بودن ۱۸ درصد مصرف، رتبه ی سوم را از آن خود کرده است. کشورهای تعیین کننده در آسیا، چین و هندوستان شناخته شده اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا