اخبار

این کفش های ورزشی چه ها که نمی کنند!

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر  اولین کفش ورزشی با استفاده از قوی ترین ماده ی شناخته شده در دنیا یعنی گرافن توسط یک برند انگلیسی ساخته شد. ویژگی های این کفش به گونه ای است که گفته می شود انقلابی در صنعت ساخت کفش رخ داده است. طبق بررسی های صورت گرفته کفش تولیدی با وجود نرمی و راحتی مورد نیاز تا 200 برابر قوی تر از استیل می باشد. با تولید این کفش قاعده ی بازی در چنین تولیداتی به کلی تغییر کرده است.

با همکاری های صورت گرفته با متخصصین حوزه ی گرافن، سازندگان این کفش موفق شده اند تا ماده ی مذکور را در لاستیک تزریق نمایند. این کفش ها مخصوص دویدن و ورزش در سالن تولید شده و با توجه به آزمایش های صورت گرفته با این کفش می توان تا 1000 مایل دوید. مقاومت این کفش در برابر رفتگی نیز تا 50 برابر بیشتر از کفش های معمول می باشد.

با وجود تا 200 برابر قوی تر بودن از استیل و سبک وزن بودن، گرافن نازک ترین ماده شناخته شده در کره ی زمین می باشد. این برند انگلیسی تولیدکننده ی کفش که  inov-8 نام دارد اولین برندی است که موفق شده است از ماده ای در تولیداتش استفاده کند که ساخت آن برای اولین بار دریافت جایزه ی نوبل را به همراه داشت. سری کفش های تولیدی این شرکت  G-SERIES نام داشته و از تاریخ 22 ماه ژوئن قابل خریداری بوده است.

تولیدات G-SERIES از سه نوع مختلف تشکیل شده است. هریک از این مدل ها برخی از نیازهای قهرمانان را برطرف می سازد. به عنوان مثال مدل MUDCLAW G 260 برای دویدن روی صخره های گلی طراحی شده است. مدل TERRAULTRA G 260 برای دویدن در مسیرهای طولانی می باشد و مدل F-LITE G 290 برای کار کردن در سال های ورزشی است. در هریک از این کفش ها از گرافن به صورت توامان با کولار استفاده شده است. معمولا از کولار در جلیقه های ضد گلوله استفاده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا