اخبار

ایران پلاست/ پارسیان ماشین های تزریق پلاستیک از 100 تا 1300 تن را در ایران پلاست به نمایش گذاشت

بسپار/ایران پلیمر ستاد خبری ایران پلاست ماشین سازی پارسیان در سال 1381 فعالیت خود را در زمینه ساخت ماشین آلات تزریق پلاستیک آغاز کرده است. دستگاه های تولیدی این مجموعه در تنوع و مدل های مختلف از تناژ 100 تا 1300 با واحدهای تزریق از 160 تا 8900 گرم را در برمی گیرد. محمدرضا شاکری، مدیرعامل ماشین سازی پارسیان در ادامه مطالب یاد شده به ستاد خبری ایران پلاست گفت: پارسیان تنها سازنده ماشین های دو صفحه ای در ایران است. ما در نمایشگاه ایران پلاست ماشین های 100، 220 و 320 دوصفحه ای و 500 تن را به نمایش گذاشته ایم.

ماشین های دوصفحه ای همانطور که می دانید دارای نیروی قفل گیره محکم تر برای تولید قطعات پیچیده و با دقت بالاتر مثل قطعات خودرو هستند. از چهار نقطه قفل گیره ایجاد می شود و نسبت به ماشین آلات معمول قالب گیری تزریقی محکم تر هستند. ماشین ها مجهز به سروو موتور بوده و سیستم هیبریدی دارند.

ماشین سازی در همه دنیا صنعت مادر است. کشورهای پیشرفته دنیا همگی کشورهایی هستند که صنعت ماشین سازی دارند. اصلا فعال بودن صنعت ماشین سازی یکی از شاخص های پیشرفت در کشورهاست. در ترکیه و هند به شدت روی این بخش کار می کنند. ماشین سازی صنعتی مولد و اشتغال زاست. در تمام نمایشگاه های پلاست دنیا می بینید که رونق را حضور ماشین سازها رقم می زند.

شاکری افزود: ماشین سازی صنعتی است که هر روز شاهد تغییراتی در حوزه فناوری و تکنولوژی ست. اگر نتوانید همسو با این پیشرفت ها حرکت کنید، به سادگی حذف خواهید شد. این صنعت نیازمند دانش، مهارت و تجربه همزمان با هم است.

این صنعت بیش از 60 سال در ایران پیشینه و سابقه خوب دارد. متاسفانه ورود ماشین های چینی به این صنعت ضربه زد و ماشین سازها را به سمت واردات ماشین کشاند. عدم انقراض صنعت ماشین سازی نیازمند توجه مسوولین است.

صنعت دشوار و سختی است. نسبت زحمت به درآمد در آن بسیار بالاست. در همه دنیا همین است، اگر حمایت دولت ها نباشد، صد در صد پیشرفتی را شاهد نخواهیم بود.

ماشین های ساخته شده در کشور قابل رقابت با ماشین های ترکیه ای و چینی هستند. دلیل هم فروش مستمر این ماشین های ایران ساخت، در عین واردات انبوه است.

شرکت پارسیان صادرات خوبی به ترکمنستان؛ ارمنستان، ترکیه، افغانستان، عراق، امارات و تاجیکستان داشته است.

وی با اشاره به اینکه ایران پلاست بزرگترین رویداد پلیمری کشور است گفت: اگر نمایشگاه های K و چایناپلاس را به دلیل جایگاه و وسعت جدا کنیم، ایران پلاست می تواند در منطقه بالاتر از سایر همتاهای خود بایستد ولی متاسفانه به دلیل نبودن سیاست های واحد در ادوار مختلف و تغییرات مکرر تاریخ و … جایگاه واقعی خود را به دست نیاورده است. همین نمایشگاه های منطقه را در طول 20 سال اخیر با ایران پلاست مقایسه کنید. ظرفیت و پتانسیل های کشور را هم در نظر بگیرید. ایران پلاست نیازمند یک شورای سیاست گذاری متشکل از دینفعان است که برای حصول نتیجه و منافع صنفی خود بجنگند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا