اخبار

ایران پلاست و خط و نشان جریمه ی 25 هزار یورویی برای نمایندگی های ایرانی شرکت های چینی

بسپار می نویسد، سایت رسمی نمایشگاه ایران پلاست اعلام کرد، براساس سیاست های این نمایشگاه، ضمن تقسیم موضوعی سالن های نمایشگاه، این سالن ها براساس کشورهای شرکت کننده در نمایشگاه نیز تقسیم شده اند.


براین اساس سالن های 40 و 41 به شرکت کنندگان چینی اختصاص یافته است و این شرکت ها صرفا مجاز هستند برای ثبت نام در این سالن ها با مراجعه به نماینده شرکت ملی صنایع پتروشیمی (شرکت بیوتی اسکای) که در سایت نمایشگاه ایران پلاست مشخصات آن ذکر شده است اقدام کنند.


همچنین طبق قوانین، مشارکت کنندگان خارجی نه تنها مجاز به استفاده از یارانه ای که دولت جمهوری اسلامی ایران جهت حمایت از صنعتگران داخلی در نمایشگاه ایران پلاست اختصاص داده است نیستند بلکه باید صرفا از طریق برگزارکننده یا نمایندگان آن نسبت به رزرو غرفه اقدام نمایند نه هیچ روش دیگری.

بنابراین اگر به هر نحوی شرکت های چینی به واسطه شرکت های ایرانی در سالنی غیر از سالن 40 و 41 حضور پیدا کنند به علت زیرپا گذاشتن قوانین برگزارکننده ملزم به پرداخت 25  هزار یورو جریمه به علاوه دوبرابر هزینه اجاره بهای غرفه می باشند. ضمن اینکه غرفه ای که در آن حضور دارند پیش از شروع به کار نمایشگاه تعطیل خواهد شد و از ادامه فعالیت آن در نمایشگاه جلوگیری می شود. همچنین این شرکت ها امکان حضور در دوره های بعدی نمایشگاه را نیز از دست خواهند داد.

همچنین شرکت های ایرانی به هیچ وجه مجاز نیستند غرفه خود را برای عرضه محصولات در اختیار شرکت های دیگر ( ایرانی یا غیرایرانی) قرار دهند. درصورتی که برگزار کننده به این جمع بندی برسد که شرکتی در این جهت اقدام کرده است به علت واگذاری مورد تفاهم به غیر، ضمن کنسل کردن غرفه جانمایی شده غرفه آن شرکت را به شرکت دیگری واگذار می کند. همچنین درصورتیکه پس از پایان زمان ثبت نام این موضوع برای برگزارکننده مشخص شود، شرکت متخلف با توجه به واگذاری غرفه به غیر، ملزم به پرداخت 25 هزار یورو به علاوه دو برابر هزینه ارزی غرفه است و به علت این تخلف آشکار، از حضور در این دوره و دوره های آتی محروم خواهد شد.

 

با توجه به اینکه هم اکنون بخش بزرگی از دست درکاران صنعت ماشین سازی فرآیند پلاستیک در کشور نمایندگی شرکت های چینی را دارند و فعالیت های آنها به این شکل معنا پیدا می کند، باید دید آیا همه آنها در سالن های یاد شده جانمایی خواهند شد یا برای اعضای انجمن ماشین سازان و تجهیزات پلیمری امکان دیگری در نظر گرفته می شود. 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا