اخباراخبار ویژه

ایران پلاست/ رییس کل اتحادیه صادرات و واردات اقلیم کردستان عراق: اعضای ما امیدوار به عقد قرارداد خرید ماشین آلات و مواد اولیه از ایران هستند

بسپار/ایران پلیمر  در حاشیه نشست های B2B روز جاری در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست، گفت و گویی داشتیم با رییس کل اتحادیه صادرات و واردات اقلیم کردستان عراق، شیخ مصطفی شیخ عبدالرحمن.

او به ستاد خبری ایران پلاست گفت: اتحادیه ما از سوی اتاق های بازرگانی استان های حلبچه و کرکوک برای بازدید از نمایشگاه ایران پلاست دعوت شده و ما با تعدادی از اعضای خود در این نمایشگاه حضور داریم که در حال حاضر همکاران ما در جلسات B2B حضور دارند و امیدوار به عقد قراردادهای تجاری با همکاران ایرانی هستند.

برخی از آنها خود صاحبان کارخانه ها هستند و نیازمند به خرید مواد اولیه و برخی به دنبال ایجاد و احداث کارخانه در اقلیم کردستان که نیازمند خرید ماشین آلات است.

وی در ادامه گفت: به دلیل اینکه اقلیم کردستان با ایران مرزهای طولانی همسایگی دارد و مثل استان سلیماینه و حلبچه چندین مرزبین المللی، در اربیل و حاجی عمران هم مرز مشترک تجاری داریم این ها نشان می دهد که روابط میان دو کشور تاریخی و دیرینه است و ما مایل هستیم آن را بیشتر توسعه بدهیم.

البته در چند سال اخیر کرونا باعث کاهش روابط شده اما چند ماهی است که در حال پیشرفت است. میزان تجارت اقلیم کردستان عراق با ایران حدود 7 میلیارد دلار است که امیدواریم آن را به 10 میلیارد دلار برسانیم. ما در اتحادیه به دنبال ارتباط بیشتر با اتاق های بازرگانی و روابط تجاری بیشتر هستیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا