اخبار

ایجاد اشتغال برای ۴۱۰۰ نفر با افتتاح کارخانه لاستیک‌سازی بارز در الیگودرز

بسپار/ایران پلیمر نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: کارخانه لاستیک‌سازی برای نزدیک به ۹۰۰ نفر شغل مستقیم و بیش‌ از ۳۲۰۰ نفر شغل غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

محمد خدابخشی هفتم بهمن در کارگروه اشتغال الیگودرز اظهار کرد: استانی هستیم که بالاترین نرخ بیکاری را در کشور داریم و نرخ بیکاری الیگودرز نیز بالاست.

وی ادامه داد: اشتغال باید مبتنی بر آمایش سرزمینی و مزیت‌های نسبی باشد، برای حل این مشکل باید طرح‌هایی را اجرا کنیم که در مقابل تکانه‌های اقتصادی که در سال‌های اخیر داشتیم پایدار بماند.

خدابخشی تصریح کرد: در الیگودرز تعدادی پروژه شروع کردیم که مبتنی بر مزیت‌های نسبی بوده و عمدتاً تأمین اعتبار آن‌ها از خارج از استان است که اگر به طور کامل اجرا شود بخشی از مشکلات اشتغال شهرستان حل می‌شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طرح‌های اشتغال‌زایی و اقتصادی که مربوط به لرستان است و در سفر رئیس‌جمهور آمده بیشتر مربوط به شهرستان الیگودرز بود که یکی از این طرح‌ها که استارت آن‌را زدیم کارخانه ساخت کاغذ از سنگ بوده که ایمیدرو پیگیر است ماشین‌آلات آن را وارد کند.

وی تصریح کرد: شرکت اول نتوانست تجهیزات را به خاطر تحریم‌ها وارد کند و به شرکت دیگر سپرده شده که قول دادند تا شش ماه آینده تجهیزات را وارد کنند که اعتبار آن از طریق ایمیدرو تأمین شده است.

خدابخشی عنوان کرد: برای کارخانه لاستیک‌سازی الیگودرز از صندوق توسعه ملی ۱۲۰ میلیون یورو اعتبار گرفتیم، نهادهای عمومی دولتی ۲۰ درصد کل ورودی صندوق را سهم دارند که از این سهم تأمین تسهیلات مورد نیاز لاستیک‌سازی بارز را انجام دادیم که ۳۰۰ میلیارد ریال آورده ریالی آن است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کارخانه لاستیک‌سازی نزدیک به ۹۰۰ نفر اشتغال مستقیم و بیش‌ از ۳۲۰۰ نفر اشتغال غیرمستقیم ایجاد می‌کند.

وی افزود: پروژه دیگری که مصوب کردیم کارخانه فرآوری گیاهان دارویی است که بناست سازمان تدارکات پزشکی هلال‌احمر آن‌ را اجرا کند که مصوبه آن ابلاغ شده و در حال دریافت مجوز از سازمان صمت هستند و زمین آن تأیید شده است.

خدابخشی تصریح کرد: کارخانه تولید پروفیل آلومینیوم را نیز تعریف کردیم که آن را از وزیر صمت گرفتیم که در فرآیند اجراست.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون به دولت اجازه سرمایه‌گذاری مستقیم نمی‌دهد مگر اینکه در جاهایی که سازمان‌های توسعه‌ای می‌توانند کارهای اشتغال‌زایی در محل‌های کنار توسعه‌یافته فراخوان بدهند و بخش خصوصی آمادگی اجرای طرح را نداشته باشد و اگر هیئت وزیران مصوبه بدهد آن زمان سازمان‌های توسعه‌ای که در قانون مشخص هستند، ایدرو و ایمیدرو که زیرمجموعه وزارت صمت هستند، مانند کارخانه تولید کاغذ سنگ، رأساً می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند.

وی افزود: در رابطه با کارخانه پروفیل آلومینیوم در فراخوان اول ۲۰ به ۸۰ دادند که کسی متقاضی نبود، الان فراخوان ۴۹ به ۵۱ را فراخوان دادند که بخش خصوصی را مجاب کنند که مشارکت داشته باشند، اگر بخش خصوصی مجاب نشد یک فراخوان دیگر انجام می‌دهند که نهایتاً بعد از فراخوان سوم خود دولت انتخاب پیمانکار را انجام می‌دهد.

خدابخشی تصریح کرد: کشت و صنعت ۲۰۰۰ رأسی که افتتاح شد توسعه آن را پیگیری می‌کنیم و مجتمع کشت و صنعت ۵۰۰۰ رأسی دیگری را پیگیری می‌کنیم و مجتمع تفریحی سد حوضیان نیز کلنگ زنی شده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تغییرات مدیریتی همه توافقات را به هم می‌زند، مصوبات سفر رئیس جمهور که معاون اول آن‌ها را ابلاغ می‌کند حقوق قطعی است و برای هرکدام برای مردم حقی را ایجاد کرده است.

وی عنوان کرد: وسعت دید ما باید طوری باشد که طرحی که استارت می‌زنیم آینده آن را ببینیم و مصوبه‌ای که از سفر رئیس‌جمهور می‌گیریم به قطعی شدن آن کمک کنیم.

خدابخشی افزود: دوره‌های آموزشی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی باید بازنگری شود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: تسهیلات تبصره ۱۸ مهم‌ترین تسهیلاتی است که ما می‌توانیم از آن بهره ببریم؛ سامانه رصد نیز باید اصلاح شود، اصل داشتن آمار و اطلاعات خوب است اما باید اصلاح شود.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا