اخبار

اگر برای نمایشگاه ChinaPlas 2019 به گوانجو می روید: زمانی را به گشت و گذار در سومین شهر بزرگ چین اختصاص دهید/ معرفی جاذبه های گردشگری و مراکز خرید در گوانجو

بسپار/ ایران پلیمر گوانجو سومین شهر بزرگی است که در کشور چین قرار دارد و بعد از پکن و شانگهای توریستی ترین شهر چین محسوب می شود. این شهر در زمینه تجارت بین الملل و مراکز خرید بسیار پیشرو است و همچنین در آشپزی و فرهنگ کانتونی تاریخچه ای پربار دارد، و به طور کلی پر از دست سازه های انسانی است که همین ها خود دلیلی شده اند تا سالانه گردشگران زیادی گوانجو را برای سفرشان به چین انتخاب کنند. نمایشگاه ChinaPlas 2019 امسال در این شهر از 31 اردیبهشت تا سوم خردادماه برگزار می شود. در صورتیکه مایل بودید در اوقات خارج از نمایشگاه جاذبه های این شهر را ببینید به این فهرست نگاهی بیندازید: 

 

برج کانتون | Tower Canton

در شهر گوانجو جاذبه های زیادی وجود دارد، برج کانتون یا برج تلویزیون یکی از برج های بسیار معروف در این شهر چینی است. برج کانتون در تقاطع میان محور مرکزی شهر جدید و رودخانه مروارید قرار گرفته و نماد شهر گوانگجو محسوب می‌شود؛ ارتفاع برج کانتون به ۴۵۹ متر می رسد و جزء یکی از بلندترین برج ها نیز قرار گرفته است. از دیگر نکات جالب توجه این برج امکان راه رفتن روی بدنه برج (emit) در طبقات ۳۳ تا ۶۶ است. همچنین عرشه دیدبانی روی برج امکان تماشای مناظری زیبا از ارتفاع ۴۸۸ متری زمین را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌نماید. برج کانتون همچنین دارای بلندترین چرخ و فلک جهان است.

 

کلیسای جامع قلب مقدس | Sacred Heart Cathedral

کلیسایی با قدمت ۱۳۰ سال در شهر گوانجو وجود دارد که به کلیسای جامع قلب مقدس مسیح مشهور است. این کلیسا در جاده ی یید و در میدان هاییژو در مرکز شهر قرار گرفته است. این کلیسا توسط دو معمار فرانسوی طراحی شده است و در طی ۲۵ سال توسط یک هنرمند چینی تکمیل شد و ساخت آن از سال ۱۸۶۳ تا ۱۸۸۸ به طول انجامید. این کلیسا وسعتی برابر ۲۷۵۴ متر مربع دارد. تمام دیوارها و ستون های این کلیسا از گرانیت شاخته شده است و به دلیل نمای محکم و پابرجایی که دارد، به آن لقب «خانه ی سنگی» را داده اند و بومی های گوانگجو به آن شی شی می گویند.

 

منطقه تفریحی چایم لانگ | Chimelong Paradise

منطقه ای تفریحی در شهر گوانجو وجود دارد که بهترین گزینه برای گذراندن تعطیلات آخر هفته و یا آخرین مقصدتان در سفر به گوانجو می باشد. این منطقه در پان یو قرار گرفته است. این منطقه گردشگری از چند قسمت اصلی تشکیل شده است، که اصلی ترین آنها عبارتند از پارک سافاری زیانگ جیانگ و بهشت چایم لانگ است. سایر قسمتهای عبارتند از پارک آبی چایم لانگ که با وسعت ۴۰۰۰۰۰ مترمربع بزرگترین پارک آبی آسیاست، سیرک بین المللی چایم لانگ پارک کروکودیل که از ۱۰۰۰۰۰ کروکودیل نگهداری می کنند که ۷۰% کروکودیل های چین را تشکیل می دهند و همچنین مرکز گلف چایم لانگ که ۱۲% مایل مربع وسعت دارد و یکی از بزرگترین مرکز تمرین گلف جهان به شمار می رود.

 

تالار موسیقی زینگ های  | Xinghai Concert Hall

تالار زینگ های یکی از جاذبه های شهر گوانجو است و محلی برای اجرا گروه ارکستر سمفونی می باشد. این تالار در جزیره ی ارشا در میان باغ مجسمه ها واقع شده است. نام این تالار از نام زیان زینگ های از موسیقی دانان معروف چین و اهل گوانجو برداشته اند. مجسمه ای از وی نیز در مقابل ساختمان قراردارد. ساختمانی که این تالار دارد به دلیل ظاهر متفاوت آن که یک هذلولی چرخیده است بسیار زیبا است و یکی از مقاصد گردشگری در این شهر به شمار می رود. نمای بیرونی این سالن از پوست صدف و فضای داخلی آن از چوب تشکیل شده است. تمامی ویژگی های آکوستیکی جهت انتشار هر چه بهتر صدا استفاده شده است.

 

موزه هنر عامه گوانگ دانگ | Guangdong Folk Art Museum

موزه ای در ساختمان چن کلان در منطقه لیوان واقع شده است. این ساختمان در سال ۱۸۹۴ توسط دو نفر از اعضای خانواده پادشاهی سلسله ی کینگ بنا گردید. این ساختمان در سال ۱۹۵۷ به یک ساختمان حفاظت شده شهری تبدیل شد. دو سال بعد دولت تصمیم گرفت که این محل میزبان نگارخانه ای برای آثار هنری مردم و صنایع دستی باشد. این نگارخانه نهایتا به موزه هنرهای عامه تبدیل شد.

آدرس: No.34 Enlong Li, Zhongshan 7th Road, Guangzhou 510150, China

 

جزیره شامیان | Shamian Island

جزیره ای ماسه به نام شامیان در گوانجو وجود دارد که از محبوبیت ویژه ای بین مسافرانی که به این شهر سفر می کنند دارا هست. مساحت این جزیره حدود ۳۰ هکتار است و در میان مرواریدها قرار گرفته است. در دوران حکومت سلسله کینگ، در قرن ۱۹، این جزیره برای اقامت فرانسوی ها و انگلیسی ها در نظر گرفته شده بود و ساختمان های تاریخی بجا مانده از آن دوران، نشان دهنده حضور فرهنگ غرب در منطقه است. مجسمه هایی از مردم اروپا و چین در این جزیره نشان گر تفاوت فرهنگ چین و غرب در آن زمان می باشد، با توجه به وضعیت آب و هوایی گوانجو پاییز و زمستان است. برای دسترسی به این شهر می توانید از تاکسی، اتوبوس و مترو استفاده کنید.

 

باغ گیاه شناسی گوانجو | South China Botanical Garden

یکی از بزرگترین باغ های گیاه شناسی در شمال شرقی شهر گوانجو قرار دارد. این باغ در سال ۱۹۲۹ تاسیس شده و مساحت آن حدود ۳۰۰ هکتار می شود و وابسته به آکادمی علوم چین است. بیشتر از شش هزار گونه گیاه مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری، در این باغ پرورش داده می شود. مناظر این باغ شامل مجموعه ای از درختان نخل، بامبو، گل های ارکیده گیاهان آوندی خانواده سرخس ها و گیاهان سایه دار است. این باغ به دو بخش تحقیقاتی و نمایشگاه عمومی تقسیم شده است. در بخش نمایشگاهی عمومی ۱۶ باغ متفاوت از جمله محدوده درخت های نخل، گلخانه گیاهان گیاهان استوایی و باغ ارکیده وجود دارد. باغهای گل مگنولیا و زنجبیل این مجموعه گیاه شناسی در دنیا بی نظیر هستند.

تفریح گاه طبیعی دینگ هوشان در سال ۱۹۵۶ در این باغ گیاه شناسی ساخته شده و اولین تفریحگاه طبیعی چین است.در این تفریحگاه بیش از ۲۴۰۰ گونه گیاه وجود دارد .

 

پارک سافاری زیانگ جیانگ | Xiangjiang Safari Park

پارکی وسیع در چین با سافاری یکی از بزرگترین پارک های سافاری در آسیا به شمار می رود. در این منطقه ی حفاظت شده حدود ۲۰ هزار حیوان در ۴۵۰ گونه متنوع زندگی می کنند. در سال ۲۰۰۶، این پارک توانست مسئولیت نگهداری از ۶ کوآلاهای استرالیایی را بدست آورد که موفقیت چشمگیری در سطح جهان بود. همچنین در آن صد قلاده ببر سفید نگهداری می شود که از این نظر بالاترین رتبه را در چین بخود اختصاص داده است. علاوه بر ببر در این پارک فیل و زرافه هم زیست می کنند و مردم می توانند به آنها غذا بدهند و اوقات خوشی را تجربه کنند.

 

کوه بایون | Baiyun Mountain

کوهی با قدمت حدود ۴۰۰ میلیون سال یکی دیگر از جاذبه های شهر گوانجو است که به نام کوه بایون یا کوه ابر سفید معروف است. با دیدن این کوه منظره ی بسیار جالبی برایتان پدید می آید و برای کسانی که روحیه ساعرانه دارند بسیار الهام بخش خواهد بود. این کوه که در ۱۵ کیلومتری شمال گوانجو و در منطقه بایون قراردارد، بخشی از تفریحگاه بای یوشان است و با مناظر زیبای خود از جاذبه های مهم توریستی این شهر محسوب می شود. سالانه بیش ۲۰ هزار نفر برای تماشای این کوه به گوانجو سفر می کنند.

 

معبد اجدادی خاندان چن

معبد اجدادی خاندان چن، که به آن فرهنگسرای خاندان چن و یا تالار اجدادی نیز گفته می شود یکی از مکان های دیدنی در شهر گوانجو به شمار می رود، این معبد علاوه بر اینکه مکانی برای عبادت و طلب شفاعت است از آن جهت تدریس علم و دانش نیز استفاده می شود.

در حال حاضر از این محل به عنوان موزه فرهنگ و هنر گوانجو بهره وری می شود. معماری این ساختمان به سبک معماری منطقه گوانگ دونگ است. این محل به همراه معبد اجدادی شهر فوشان (Fushan)، اقامتگاه سان یت سن (San yet-sen) در شهر زونگشان( Zhongshan) و تالار یادبود جنگ در شهر دونگ گوان (Dong guan ) چهار جاذبه گردشگری اصلی استان گوانگ دونگ به شمار می روند.

در اواخر سلطنت خاندان کینگ(Qing) (1644-1911) ، مردی به نام Chen توانست مقام سوم را در آزمون های ورودی امپراتوری کسب نماید و به دنبال آن جایگاه مناسبی در دربار به او اعطا شد، به این ترتیب خانواده چن شهرت و اعتبار خوبی به دست آورد. بعد ترها، به خاندان چن پیشنهاد شد که معبدی بسازند تا به واسطه آن علاوه بر طلب شفاعت برای اجدادشان و دعا برای فرزندانشان، مکانی جهت کسب علم و دانش هم فراهم شود و در کنار تمامی اینها شرایط برای ایشان ایجاد شود تا از این محل کسب درآمدی هم داشته باشند.

بنابراین، ساخت معبد اجدادی خاندان چن در سال 1894 با سرمایه ای که 72 تن از اعضای این خانواده در تمام استان گوانگ دونگ و حتی برخی از خارج از کشور گذاشتند تکمیل شد.

معبد اجدادی خاندان چن، متشکل از 9 تالار در دو بخش فرعی و اصلی می باشد، در این مجموعه 6 محوطه محصور (حیاط) و 19 ساختمان که با راهرو به هم مرتبط می باشند وجود دارند. همگی این سازه ها به واسطه دیواره هایی از یکدیگر جداسازی شده اند.

یک جفت تبل سنگی درست جلوی درب ورودی ساخته شده است که ارتفاع هر یک به 2.55 متر می رسد. و دو تصویر نقاشی رنگی از خدای – نگهبان (Door – God) با ارتفاع 4 متر که بهترین نمونه ها از نوع خود در استان گوانگ دونگ به شمار می روند ، در این محل واقع شده اند.

محوطه های محصور یا همان حیاط ها به سبک تقارن چینی تزئین شده اند و سرسرای اصلی که به عنوان Juxian خوانده می شود در مرکز معبد قرار گرفته، سرسرا یا همان تالار Juxian که روزگاری جایگاهی برای دور هم جمع شدن خانواده محسوب می شده، امروزه از این محل به عنوان تالار اجدادی یاد می شود.

در قسمت جلوی این تالار یک عمارت بالاخانه سنگی قرار گرفته که دور تا دورش را یک طارمی سنگی محصور کرده است. در این سرسرا کنده کاری های پر پیچ و تاب و زیبایی بر دیواره ها نقش بسته که نمونه های عالی از هنر چوب بری به شمار می روند.

جالب ترین قسمت این معبد، تراشکاری های فوق العاده زیبایی است که در راستای ستایش طبیعت کار شده اند، جنس این تراشکاری ها از چوب، خشت، سفال، سنگ و سنگ آهک و چیزهایی شبیه به اینها است. ولی در بین تمامی تراشکاری ها، چوب بری ها به واقع نمونه های بی نظیری به شمار می روند. در قسمت های مختلف معبد علاوه بر تمامی اینها تاریخ نگاری های مربوط به اجرای مراسم جشن و سرور و مجالس نیز نمایش داده شده است.

 

 تالار یادبود Sun Yat-Sen

تالار یادبود Sun Yat-Sen ، بر فراز دامنه های جنوبی تپه Yuexiu در شهر گوانجو واقع شده است. این بنا در بین سال های 1929 تا 1931 ساخته شده است، که در واقع یادواره ای برای دکتر Sun Yat-Sen ، از طلایه داران انقلاب دموکراسی در چین به حساب می آید.

این تالار در یک زمین 8 وجهی به سبک معماری چینی ساخته شده است و به خاطر اینکه در سال 1998 بازسازی بنا انجام شده است بنا کاملاً جدید به نظر می رسد. این بنا با طاق 71 متری اش نوعی شاهکار معماری به حساب می آید. جلال و شکوه خارجی بنا و ریزه کاری های معماری داخلی آن واقعاً ستودنی است. این محل به عنوان مکانی مهم جهت برگزاری کنفرانس ها ونمایش ها قابلیت پذیرش100 ها نفر را دارد و تجهیزات صوتی آن نیز کامل است . در این تالار همچنین یک گالری نمایش برای نمایش تصاویر و نامه های Sun Yat-Sen وجود دارد.

پیرترین درخت گل ابریشمی که در شهر گوانجو وجود دارد نیز در همین مکان واقع شده است، این درخت پیر شاهد تغییرات بزرگ شهر گوانجو در طول سالیان سال بوده است. از دیگر دیدنی های این مجموعه درختان ارکیده یشمی گوانجو است.

در سال 1956 تندیس مفرغی ( برنزی )، شخص Sun Yat-Sen نیزدر جلوی تالار یادبود ایجاد گردید، با قرار گرفتن مقابل این تندیس شما می توانید تصویری پانوراما از کل ساختمان و مجموعه داشته باشید.

تالار یادبود Sun Yat-Sen برای طراوت بخشیدن به روح شما بعد ازگذار در شلوغی کلان شهر های تجاری بسیار مناسب است و به شما فرصتی می دهد تا به یکی از مردان بزرگ تاریخ کشور چین آشنا شوید.

است. بازدید این محل از نزدیک مطمئناً لذتی بیش از حد توصیف را به شما خواهد داد.

 

تپه نیلوفر آبی (لیان هواشان یا Lotus Hill)

تپه نیلوفرآبی، یکی از تپه های مشهور در دلتای رودخانه مروارید به شمار می رود. این تپه در قسمت شرقی حومه شهر Panyu در بیست کیلومتری شهر گوانجو و شصت مایلی هنگ کنگ واقع شده است.

مرکز تفریحی توریستی تپه نیلوفر آبی مساحتی بالغ بر 2.54 کیلومتر مربع را به خود اختصاص داده است. در این منطقه 48 تپه کوچک سنگ ماسه ای وجود دارد و بلند ترین این تپه ها 108 متر ارتفاع دارد.

مرکز تفریحی توریستی تپه نیلوفر تاریخی 2000 ساله دارد و بهترین نمونه از سنگفرش های باستانی را می توان در آن یافت.

شهر لوتوس یا همان نیلوفر آبی، در دوره پادشاهی Kangki ها ساخته شده است ( 1644-1911) در این منطقه یک تندیس طلایی از الهه رحمت وجود دارد که در نوع خود در جهان بزرگترین به شمار می رود. این تندیس در سال 1994 با استفاده از 120 تن برنز ساخته شد و روی آن با 180 تیل طلا پوشش داده شد. این مجسمه بزرگ چیزی حدود 41 متر ارتفاع دارد.

مرکز تفریحی توریستی تپه لوتوس، ترکیبی از تپه ماهورهای قدیمی و نازک بینی های مدرن را در کنار هم و همزمان به نمایش می گزارد. بازدید از این محل را در برنامه سفر خود حتما جای دهید و از زیبایی منحصر به فرد آن لذت ببرید.

اینکه نام این تپه از کجا آمده است به افسانه ای قدیمی بر می گردد، افسانه این طور می گوید که در زمان های دور اژدهایی شیطان صفت در دریای چین جنوبی زندگی می کرده، این اژدها دائماً به دهانه رودخانه مروارید می آمده و باعث اذیت و آزار و ترس و وحشت مردم شهر می شده است. روزی از روزها، الهه رحمت تخت نیلوفری شکل خود را به طرف اژدها می اندازد و سعی می کند این اژدها را رام کند. مردم به این باورند که همین تخت نیلوفری بوده که بعد تر ها با گذشت زمان به سنگ نیلوفری که در حال حاضر هم وجود دارد تبدیل شده است. نام تپه از همین جا گرفته شده، تپه نیلوفر آبی یا تپه لوتوس .

 

رودخانه مروارید(Pearl River )

رودخانه مروارید، طولی معادل 2000 کیلومتر دارد ( 1243 مایل) این رودخانه سومین رودخانه بلند چین به حساب می آید. این رودخانه از 4 رودخانه مجزا ایجاد می شود. رودخانه Xi ( که از فلات Yunnan-Guizhou نشأت می گیرد)،رودخانه Luxi ( که از شهر Conghua در استان Guang dong سرچشمه می گیرد)، رودخانه Bei و رودخانه Dong ( که هر دو از ایالت Jiangxi سرچشمه می گیرند.)، این چهار رودخانه در گوانجو به هم می پیوندند و حدود 70 کیلومتر جاری هستند و در نهایت به دریای جنوب می ریزند. بخشی از رودخانه که از شهر گوانجو می گذرد، همان رودخانه مروارید است، که در واقع بخش شناخته شده تر رودخانه به حساب می آید. در دوران باستان، رودخانه مروارید، تحت عنوان دریای مروارید شناخته میشد، این به خاطر عرض 2000 متری کانال اصلی رودخانه بود ( یعنی چیزی حدود 2187 یارد). بعد ترها، عرض رودخانه به 197 یارد کاهش یافت. نام رودخانه مروارید از تخته سنگی بزرگ که بر بستر رودخانه وجود دارد سرچشمه می گیرد. این تخته سنگ، با عنوان « مروارید دریا»، کاملاً گرد و صیقلی است، درست شبیه به یک مروارید درخشان بزرگ.

امروزه با رشد و توسعه شهر گوانجو، 10 پل بر فراز این رودخانه ساخته شده است، که دو سوی رودخانه را به هم اتصال می دهند. در دو سمت رودخانه، ساختمان های سر به فلک کشیده هتل های چند ستاره و مراکز خرید بزرگ فراوان دیده می شوند.

 

معبد 6 درخت انجیر

معبد 6 درخت انجیر تاریخی 1400 ساله را دربا خود همراه دارد، معبد 6 درخت انجیر یکی ازمعابد برتر بودائیست در گوانجو به حساب می آید و در خیابان لیورنگ (Liurong) ( که در زبان چینی به معنای خیابان 6 درخت انجیراست) واقع شده است. این معبد به خاطر مجموعه آثار باستانی و فرهنگی که درخود جای داده است، هم در داخل و هم خارج از کشور از شهرت خاصی برخوردار است.

این بنا در سال 537 ساخته شده است و بعد از آن چندین مرتبه بازسازی شده است، نام معبد نیز چندین مرتبه تغییر کرده است که از جمله اسامی قبلی آن می توان به معبد Changshou ( به معنای معبد طول عمر ) و معبد Jinghui اشاره داشت. نام حال حاضر معبد در واقع نامی است که توسط ادیب بزرگ Dongpo Su در دوران سلطنت خاندان Song ها (960-1270) به آن داده شد. گفته می شود که زمانی که این دانشمند از سفرش به شمال بر می گشته در مسیر خود این معبد را می بیند و در نزدیکی آن 6 درخت انجیر بزرگ می بیند. انرژی ناشی از درخت ها احساس خوشی را به او می دهد. راهب بزرگ معبد از او دعوت می کند تا نامی به معبد بدهد، Dongpo Su ، نام کنونی را انتخاب می نماید و سرانجام، معبد نام رسمی اش به معبد 6 درخت انجیر تغییر می یابد. پاگودایی که در این معبد وجود دارد، مجموعاً به عنوان 6 پاگودای انجیر از پاگودای گل خوانده می شود.

وقتی که از درب کوهستانی وارد معبد شوید، اولین تالاری که به چشم می خورد تالار Tanwang است. بودای خندان درست روبروی شما با صورتی پر از لبخند تماشایتان می کند و به شما خوش آمد می گوید. درست پشت این تالار، تالار Weituo قرار گرفته است. با توجه به داستان هایی که نقل شده، Weituo ژنرالی بوده که آثار باستانی بودائیسم را که دزدیده شده بودند، بازپس می گیرد، این فرد درست برعکس بودای خندان، چهره عبوس و خشن و جدی دارد.

چشم نواز ترین بخش معماری این سازه مربوط به پاگودای6 انجیر است. در واقع این همان پاگودایی است که در آن آثار عتیقه و باستانی بودایی نگهداری می شود. سقف این بنا رو به بالا ساخته شده و شبیه به گل سرخ پنج برگ است. رأس پاگودا شبیه به پرچم گل ساخته شده است و کل سازه شبیه به کلاله ای بزرگ به نظر می رسد، به همین دلیل است که مردم محلی به آن پاگودای گل مانند می گویند. پاگوداها هم فضای نمایشی زیبایی دارند و هم چشم انداز دلپذیری برای بازدید کنندگان فراهم می کنند.

در غرب پاگودای 6 انجیر، تالار بودایی Daxiong واقع شده است، که تالار اصلی مجموعه معبد 6 درخت انجیر نیز به حساب می آید. سه تا از بزرگترین تندیس های مسی بودایی باستانی با اسامی Sakyamuni، Amitabha ،Apothecary در این محل واقع شده اند، این تندیس ها نمادی از حال، گذشته و آینده محسوب می شوند.

حین بازدید از معبد شاهد سوزاندن عود توسط بازدیدکنندگان خواهید بود، هر ساله در اول سال نوی چینی که با عنوان فستیوال بهاره خوانده می شود و همچنین در فستیوال فانوس، تمامی معابد و از جمله همین معبد جمعیت زیادی را پذیرا خواهند بود. مردم بسیاری در صف های طولانی می ایستند تا بتوانند عودهایشان را با دعای اینکه در سال جدید از سوی خداوند مورد عفو قرار بگیرند بسوزانند.

 

برخی از مراکز خرید در گوانگجو 

اگر فرصت یا دلیلی برای خرید در چین داشته باشید می توانید به فهرست زیر هم نگاهی بیندازید: 

 

تی مال

تی مال (Tee Mall) در منطقه تیان هه و در مرکز تجاری منطقه تیان هه قراردارد. این مرکز حدود ده سال پیش راه اندازی شده و هنوز هم بزرگترین مجتمع تجاری شهر است. فروشگاههای معتبر غربی، مارکهای شناخته شده داخلی، مراکز تفریحی و رستورانهای سنتی و مدرن، در فضای ۱۶۰ هزار متر مربعی این مرکز در کنار هم قراردارند و محل مناسبی برای خرید و گذراندن اوقات فراغت ایجاد کرده اند. برج شرقی اداری و برج غربی هتل پنج ستاره با ۴۵۰ اتاق و متعلق به گروه هتل های شرایتون است. به دلیل نزدیکی این مرکز به ایستگاه مترو، به آسانی در دسترس است.

 

چاینا پلازا

چاینا پلازا (China Plaza) بعد از تی مال، دومین مرکز خرید بزرگ شهر است. و در منطقه یوکسیو قراردارد. این مرکز ۱۷۰۰۰۰ متر مربع مساحت دارد و نه طبقه است. در طبقه همکف، بسیاری از برندهای معروف بین المللی  محصولات خود را عرضه می کنند. طبقه اول تا چهارم این مرکز به انواع کالا مانند پوشاک، لوازم ورزشی و وسایل برقی اختصاص دارد. چاینا دیجیتال سیتی بزرگترین مرکز عرضه لوازم دیجیتال گوانجو است و در طبقه چهارم قرار گرفته است. طبقه پنجم محل عرضه لوازم منزل است. طبقه هفتم سالن غذاخوری با انواع خوراکهای بین المللی و طبقه هشتم آن سالن سینمای فیلم سیتی است. این مرکز خرید بر روی ایستگاه متروی لی شی لینگ یوآن قراردارد؛ بطوری که طبقه B1 با خروجی مترو ادغام شده است. در شمال این مرکز خرید پارک معروف لی شی لینگ یوآن واقع است. بعد از این مرکز خرید میدان قهرمانان قراردارد که بزرگترین میدان تفریحی گوانجو می باشد و معمولاً میزبان وقایع ورزشی مخصوصاً اسکیت است.

 

گراندویو مال

گرندویو مال (Grandview Mall) مجموعه ای بزرگ شامل هتل ۴۸ طبقه، برج اداری سی طبقه و مرکز تجاری با وسعت ۴۲۰۰۰۰ متر مربع است. این مجتمع در میدان تجاری تیان هه واقع است و میدان هاوایی پالم با وسعت شش هزار متر مربع در شمال آن قراردارد. این میدان محل قرار گرفتن بلندترین فواره موزیکال چین است. مرکز خرید این مجموعه که ژنگ جیاپلاز نیز نامیده می شود، مکان مناسبی برای خرید انواع اجناس اروپایی با مارکهای معتبر است. انواع رستورانهای زنجیره ای غربی، زمین اسکیت روی یخ، سالن سینمای سه بعدی و پارک تفریحی از امکانات این مرکز هستند. این مجتمع تجاری در نزدیکی مرکز خرید تی مال قراردارد و در مقایسه با آن، یک مرکز جدید محسوب می شود.

 

تایکو هوی

مجتمع دیگری در میدان تجاری تیان هه به نام تایکو هوی(Taikoo Hui) قرار دارد که شامل دو برج اداری، هتل ماندارین ارینتال و یک مرکز خرید مدرن می شود. معتبرترین برندهای اروپایی در این مرکز خرید حضور دارند.

 

می فلاور پلازا

مرکز خرید می فلاور پلازا (Mayflower Plaza) در تقاطع خیابان بیجینگ و خیابان زانگ شان قراردارد و بعلت دسترسی آسان به مترو و از طریق زیرزمین، از شلوغ ترین مراکز خرید شهر است. انواع سوغاتی خاص گوانجو، پوشاک با مارکهای داخلی و اروپایی و لوازم کودک و اسباب بازی را می توان در این مکان تهیه کرد. در طبقه ۶ آن city cinema قراردارد که یکی از بهترین مجموعه های سینمایی گوانجو است. این مرکز خرید شش طبقه در فضایی حدود ۳۵۰۰۰ متر مربع دارد.

 

همچنین در ادامه  مراکز خرید عمده در گوانجو را به تفکیک می خوانید:

 

بازار عمده فروشی لباس Shisanhang گوانجو

یک بازدید از بازار عمده فروشی لباس Shisanhang گوانجو شما را به منطقه تاریخی Xiguan می‌برد. این بازار نزدیک بازار الکترونیک Xidier گوانجو و خیابان/پیاده‌روی Shangxiajiu است. بازارهای خیابان Shisanhang چهار خیابان اصلی را پوشش می‌دهند: جاده Shisanhang، خیابان Guyi، جاده Doulanshang و جاده Hepingdong که از سراسر جهان مشتری‌ها را به خود جذب می‌کنند.

در جاده Shisanhang دو ساختمان مشهور به نام‌های New China و Hongbiantian وجود دارد که بر خرده فروشی و عمده فروشی لباس و البسه ورزشی برای مردان، زنان و بچه‌ها تمرکز دارند. قیمت‌ها بر اساس کیفیت و تعداد خرید متفاوت بوده و معمولا بین 20 تا 200 یوان است. مغازه‌های دیگری نیز در جاده Shisanghang وجود دارد که لباس‌های با کیفیت متوسط و قیمت‌های پایین‌تر می‌فروشند. بازارهای عمده فروشی، صبح زود حدود 5 صبح باز شده و 1 ظهر بسته می‌شوند.

خیابان Guyi نیز برای لباس‌های ارزانش مشهور است. این خیابان گوانجو، خیابانی باریک است بین Hepingdong و Shisanhang. این خیابان قدیمی‌ترین خیابان Shisanhang است که مردم از 300 سال پیش در آن تجارت می‌کردند. در این خیابان گوانجو، همه نوع لباس به فروش می‌رسد، از لباس‌های دسته دوم گرفته تا ابریشم‌های با کیفیت. قیمت اجناس در Guyi بین 5 تا 50 یوان است.

  • آدرس: چین، گوانجو، منطقه Liwan، خیابان Shisanhang

 

ساختمان چین جدید (Xinzhongguo Dasha)

ساختمان چین جدید (New China Building) بزرگترین بازار عمده فروشی در Shisanhang است. بیشتر مغازه‌های عمده فروشی زودتر از مغازه‌های خرده فروشی باز می‌شوند. 

  • آدرس: چین، گوانجو، منطقه Liwan، شماره یک خیابان Shisanhang Lu

  • ساعات کاری: روزانه، 6 صبح تا 13 ظهر برای بازارها و 9.30 صبح تا 1 شب برای خرده فروش‌ها

 

بازار لباس اسب سفید گوانجو (Baima)

بازار لباس اسب سفید گوانجو یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین بازارها در میان بازارهای لباس گوانجو است. به راحتی می‌توانید به این بازار که درست روبروی ایستگاه راه‌آهن گوانجو قرار گرفته دسترسی پیدا کنید. این بازار شش طبقه از یک ساختمان اداری ده طبقه را اشغال کرده است. طبقه زیرزمین این بازار به طور خاص به پیراهن‌های زنانه، دامن و شلوارهای زنانه اختصاص دارد، با قیمت‌هایی از 5 تا 100 یوان. بیشتر اجناس ارائه شده در زیرزمین این مجتمع کپی هستند، بنابراین اگر لباس‌های اصلی می‌خواهید می‌توانید از این قسمت صرف نظر کنید. طبقه اول، چهارم و پنجم نیز لباس‌های زنانه می‌فروشند ولی هر کدام دسته لباس‌های خاص خود را دارند. در این طبقات می‌توانید لباس‌های با کیفیت و مد روز پیدا کنید. بر اساس قیمت اگر بخواهیم طبقه‌بندی کنیم، طبقه اول ارزان‌ترین طبقه است، در حالی که در طبقات چهارم و پنجم قیمت‌ها تا 500 یوان بالا می‌روند. طبقه ششم لباس‌های مردانه دارد و تنوع زیادی از جین‌های مختلف با برندهای داخلی و خارجی در آن وجود دارد. قیمت‌ها بین 50 تا 300 یوان است.

  • آدرس: چین، گوانجو، منطقه Yuexiu، شماره 16 خیابان Zhannan Lu

  • نحوه دسترسی: از خط 2 مترو گوانجو استفاده کنید و در ایستگاه Guangzhou Railway Station پیاده شوید. از خروجی D4 از طریق تونل 250 متر به سمت خروجی F پیاده بروید.

 

بازار عمده فروشی Gaodijie گوانجو

این بازار نزدیک خیابان پکن (Beijing Lu) و میدان هایزو است. بازار Gaodijie در یک یا دو دهه پیش بزرگترین و مشهورترین بازار گوانجو بود. این بازار پر رفت و آمد در گوانجو، روزانه حدود 200 هزار نفر را به خود جذب می‌کند و گفته می‌شود سهم بسزایی در مشهور و محبوب شدن خیابان پکن داشت. Gaodijie در حال حاضر با وجود تعدادی زیادی مجتمع‌های شیک و مدرن که در چند سال اخیر در گوانجو ساخته شده‌اند، کمی راکد به نظر می‌آید. این خیابان قدیمی گوانجو حدود نیم کیلومتر طول و بیشتر از 300 مغازه دارد. در این جا می‌توانید لباس زیر با قیمت 5 تا 40 یوان و لباس‌های راحتی بین 15 تا 50 یوان پیدا کنید. بیشتر اجناس این خیابان تنها به صورت عمده به فروش می‌رسند.

  • آدرس: چین، گوانجو، منطقه Yuexiu، خیابان Gaodijie Lu

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا