اخباراخبار ویژه

اولین گردهمایی تولیدکنندگان کاغذسنگی (کاغذهای پلیمری) با هدف تاسیس انجمن

بسپار/ایران پلیمر عضو هیئت مدیره شرکت کاغذ صنعتی اشراق زنجان در اولین گردهمایی تولید کنندگان کاغذ صنعتی در این شرکت برای ساماندهی این صنعت نوپا پیشنهاد تاسیس یک تشکل صنفی را داد.

یوسف مرادلو با بیان اینکه کاغذ سنگی، صنعت جوانی است، خاطرنشان کرد: اگر همه‌ی تولید کنندگان کاغذ سنگی انجمنی تاسیس کرده و در قالب آن مسائل و موضوعات مرتبط با این صنعت و دغدغه‌های صنفی خود را پیگیری کنند احتمال موفقیت و پیشرفت صنعتی تمامی تولید کنندگان کاغذ صنعتی بالا می‌رود.
ما باید مکمل هم بوده و نگران همکاری کردن با یکدیگر نباشیم.

عضو هیئت مدیره شرکت کاغذ صنعتی اشراق زنجان افزود: اگر ما همه‌ی ظرفیت‌های تولیدی خود را تجمیع کنیم باز هم در گستره‌ی کشوری رقم خاصی به شمار نمی‌رود و برای همه‌ی تولید کنندگان بازار کافی وجود خواهد داشت.
مرادلو با بیان اینکه شفافیت را سرلوحه‌ی خود قرار دهیم و سعی کنیم صادقانه باهم همکاری کنیم، ابراز کرد: این طبیعی است که همه منافع خود را در نظر می‌گیرند ولی اصل این است منافع ما در متن منافع عموم تامین شود.
این صنعتگر با اشاره به اینکه مسئله‌ی فروش و قیمت‌گذاری مسئله‌ی مهمی است، گفت: کمیته‌ای در این رابطه تشکیل بدهیم تا کار قیمت‌گذاری را انجام دهد و هیچ تولید کننده‌ای از مصوب تخطی نکند. وی افزود: در صورتی که کارخانه‌ای هم بنا به ضرورت، خواست محصول خود را ارزان بفروشد به خود انجمن یا تشکل عرضه کند تا هم نیاز مالی فروشنده به موقع تامین شود هم اختلالی در قیمت‌های مصوب برای عرضه به مشتریان رخ ندهد.
این کارآفرین زنجانی گفت: کاغذ صنعتی چاپ پذیری فوق‌العاده‌ای دارد، چون هم مصرف جوهر در آن پایین است، هم چاپ خوش آب و رنگی دارد.
وی گفت ما در این زمینه نیازمند بهره‌گیری از مجامع علمی و دانشگاهی هستیم.
مرادلو به دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد کاغذ صنعتی اشاره کرد و آن را بی‌نظیر دانست.

استاندارد سازی کنیم
سهامدار شرکت آذرخش آدلی ایرانیان نیز در این جلسه گفت: ما از همان آغاز راه‌اندازی شرکت در سال ۱۳۹۶ درگیر مشکلاتی هستیم، زیرا تجربه و دانش ما کافی نبود و بالطبع مسیر دشواری را تا به امروز طی کرده‌ایم ولی امیدوارم با همکاری همدیگر مسیر پیش رو را راحت‌تر طی کنیم.
حمید افتخاری تصریح کرد: در مباحث فنی هر وقت ما دچار مشکل می‌شدیم جوابی از جایی نمی‌گرفتیم، به ناچار باید خودمان مشکلات خود را حل می‌کردیم.
وی با اشاره به اینکه ما اولین مجموعه کاغذ سنگی را راه اندازی کردیم، عنوان کرد: باید تجربیات خود را اشتراک گذاری کرده و به اتفاق هم موانع را پشت سر بگذاریم.
این کارآفرین جوان اظهار کرد: تشکیل انجمن پیشنهاد مهمی است و ضرورت دارد تاسیس شود.
وی در ادامه افزود: باید استاندارد ملی برای ارزیابی کاغذ صنعتی وجود داشته باشد و تشکل می‌تواند این قبیل دغدغه‌ها را در کنار اهداف دیگر دنبال کند.
ما اگر بتوانیم متناسب با قابلیت‌هایمان محصولات خود را طیف بندی کرده و در معرفی مشتری به همدیگر همکاری کنیم، در بحث فروش و جا انداختن این محصول به توفیقاتی دست پیدا می‌کنیم.
افتخاری افزود: باید شناختی از حوزه‌های مصرف کاغذ سنگی پیدا کنیم تا چشم انداز دقیق تری انجام دهیم.
باید توانمندی و ظرفیت‌های همدیگر را در نظر بگیریم و بر حسب خط تولید و ویژگی‌های محصولات خود در بحث بازاریابی به همدیگر کمک کنیم.

هماهنگی داشته باشیم
مدیرعامل شرکت صنایع معدنی نوظهور شاهرود نیز در این جلسه گفت: حل مشکلات مربوط به کاغذ صنعتی باید در اولویت باشد.
احمد رئیسی افزود: هر مجموعه‌ای یک کاری انجام دهد و رمز موفقیت ما همکاری و همراهی با همدیگر است.
رئیسی هماهنگی برای تامین مواد اولیه را یکی از دغدغه‌های جدی این کارخانجات دانست و عنوان کرد: در کنار آن باید به امر استاندارد سازی این محصول نیز پرداخت.

ساماندهی کنیم
محمدعلی تیمانی نیز مسائل مربوط به مواد اولیه بحث فرمولاسیون، بازاریابی، صادرات، مسائل فنی و نیز مذاکره با دولت و نهادهای ذیربط را از دغدغه‌های جدی کاغذ صنعتی برشمرد که باید به آن‌ها توجه جدی شود.
این تولید کننده اظهار کرد: تاسیس انجمن برای ساماندهی کارها ضرورت دارد.

 

گسترده عمل کنیم

جواد عونی نیز در این نشست ابراز کرد: با توجه با نیاز بازار ایران به محصولی به نام کاغذ، پروانه‌های ما در مقایسه با این نیاز خیلی ناچیز است.
این تولید کننده و کارآفرین تصریح کرد: با توجه به نیاز داخلی باید این بازار سازی به صورت فراگیر انجام پذیرد، زیرا با یکی دو مورد رایزنی‌ و مذاکره‌های اتفاقی به نتیجه‌ی مطلوبی نخواهیم رسید.
عضو هیئت مدیره شرکت کاغذ صنعتی اشراق زنجان افزود: به عنوان مثال اگر روزی چند میوه‌ی استوایی به صورت فراگیر در مغازه‌ها عرضه شود توجه عموم را جلب خواهد نمود وگرنه عرضه‌ی محدود آن در چند مغازه‌ی خاص، منجر به جنبش تقاضا نخواهد شد.
عونی با اشاره به دشواری‌های ابتدای راه تولید گفت: ما در اوایل تولید شمش روی و پیدا کردن بازار فروش آن در رقابت با شمش‌های بلژیکی و قزاقستانی و… نیز مکافات زیادی کشیدیم، برای یافتن مشتری و بازار فروش خیلی تلاش و تقلا کردیم ولی امروز به سهولت محصولات خود را به فروش می‌رسانیم. وی گفت این حاصل حوصله و همدلی و نیز بهره‌گیری از ظرفیت‌های انجمن است. بنا بر این امیدوارم در ترویج کاغذ صنعتی و بازاریابی آن با اتکا به نیروی جمعی در قالب یک انجمن به اهداف خود برسیم.

 

گلاب ایران
کسی هست که با بوی گلاب به کودکی سفر نکرده باشه؟ بستنی سنتی، حلوا، شله زرد و … بدون گلاب چیزی کم ندارن، قابل تصور نیستن!

ایران درودی نقاش معاصر، چهره ای بین المللی در جامعه هنری بود. خوندن کتاب “در فاصله دو نقطه” به عنوان خودزندگینامه او رو به همه دوستداران جنگیدن و لذت بردن از زندگی پیشنهاد می کنیم.
مادر قفقازی ایران پیانو رو دلی می نواخت و پدرش معمار و کلکسیونر آثار نقاشی بود که بعدها در آلمان تجارتخانه به راه انداخت.
ایران که در کودکی به گفته اطرافیان صورتی نه چندان زیبا داشت، تونست زندگی خودش رو به رغم ناملایمتی ها به دست بگیره. ایران درودی وقتی 30 ساله بود با پرویز مقدسی تهیه کننده و کارگردان ازدواج کرد و مرگ زودهنگام همسر تاثیر بسیار عمیقی روی او گذاشت. او تا پایان زندگی در 85 سالگی دیگه ازدواج نکرد.

“باور دارم خداوند مرا دوست می‌دارد که خلّاق آفریده است. تا خلسۀ بهشت را تجربه کنم.”

او در جای دیگری نوشته: “تا این مرحله از زندگی دانسته ام که می باید کوله ابر غم ها و دلتنگی ها را بر زمین گذاشت و به استقبال آینده رفت حتی اگر این آینده یک روز یا یک ساعت یا فقط یک لحظه باشد. مطمئن هستم بهترین لحظه، لحظه بعدی زندگی ام خواهد بود. شاید لحظه ی بعدی، نوید خلق اثری باشد که هنوز نیافریده ام.”

 

مقاومت‌ها را رفع کنیم

آرمین اکبری ، کارآفرین دیگری که در این نشست حضور داشت، گفت: نیاز مصرفی کاغذ سنگی در بازار داخلی بیشتر از میزان تولید آن در حال حاضر است بنا براین باید به اتفاق هم بتوانیم به امر تولید پرداخته و نیازهای داخلی را تامین کنیم.
وی تصریح کرد: تعداد جواز تاسیس‌هایی که در کشور صادر شده است چشمگیر است.
اکبری همچنین اظهار کرد: موضوعی که در رابطه با کاغذ سلولزی مطرح می‌شود این است که آن به راحتی در طبیعت استحاله می‌شود ولی کاغذ صنعتی چنین خاصیتی ندارد و در این رابطه برخی مقاومت‌هایی وجود دارد.
این کارآفرین نیز به بحث استاندارد سازی کاغذ صنعتی اشاره کرده و گفت: محصولات خود را باید استاندارد سازی کنیم.

 

استاندارد سازی گام اول ماست
مدیرعامل شرکت آیین کاغذ سنگی نیز در این نشست گفت: همه‌ی ما در یک کشتی نشسته‌ایم و برای موفقیت و پیشرفت آن چاره‌ای نداریم.
محمد قرینی خاطرنشان کرد: ما در تهیه‌ی مواد اولیه مشکلاتی داریم امیدوارم با همکاری هم بتوانیم موانع سر راه خود را برداریم.
این کارآفرین و تولید کننده‌ با اشاره به استاندارد سازی کاغذ صنعتی گفت: باید با استاندارد سازی این کاغذ آن را در افکار عمومی و در بازارهای داخلی جا بیندازیم. او تاکید کرد: گام اول مسئله‌ی استاندارد سازی این محصول است.

 

برای معافیت مالیاتی اقدام کنیم
آقای هاتفی نیز در این نشست گفت: برخورداری از معافیت مالیاتی یکی از نکاتی است که نباید مغفول بماند.
این کارآفرین جوان افزود: اگر کاغذ سنگی از معافیت مالیاتی برخوردار شود برای رقابت با کاغذ سلولزی شرایط بهتری پیدا می‌کند.
وی گفت: در صورت حمایت نهادهای ذیربط و فراهم شدن شرایط برابر کاغذ سنگی با کاغذ سلولزی، این محصول می‌تواند بازار خود را پیدا کند.
این کارآفرین ادامه داد: تولید کاغذ معمولی بدون ۹ درصد ارزش افزوده انجام می‌شود و اگر این شرایط شامل کاغذ سنگی نیز شود یعنی ۹ درصد در قیمت تمام شده‌ی ما صرفه‌جویی می‌شود.
وی تاکید کرد: یک اجماع عمومی می‌خواهد تا ۹ درصد ارزش افزوده حذف شود.

در قالب انجمن مشکلات را حل کنیم
مدیرعامل شرکت کاغذ معدنی خسروی نیز در اولین نشست تولید کنندگان کاغذ صنعتی با اشاره به دشواری‌های ابتدای راه تاسیس کارخانه‌، گفت: شورای ارزیابی محیط زیست در اوایل کار، با کلی سخت‌گیری به ما مجوز داد.
میثم خسروی ادامه داد: با نهادهای تصمیم‌گیر برای حل مشکلات باید مذاکره‌ای جدی کرد.
این کارآفرین و تولید کننده در رابطه با ضرورت تاسیس انجمن گفت: برای رایزنی با مراکز قدرت و تصمیم‌گیری نیازمند تشکیل یک انجمن قدرتمند هستیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا