اخبار

اولین شیشه‌ی بدون ستون مخصوص جلوی خودرو، قالب گیری شده از پلی کربنات!

 گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، شرکت Teijin Limited برای اولین بار در جهان شیشه‌ی خودرو بدون چهارچوب و ستون را از پلی کربنات قالب گیری نمود. این پنجره برای اولین بار در یک خودروی برقی ورزشی به نام Tommykaira ZZ ساخت شرکت GLM Co., Ltd صورت پذیرفت.
استفاده از پلی کربنات در شیشه‌ی جلویی خودرو به دلیل مسائل امنیتی خودرویی ممنوع اعلام شده است. با این وجود شرکت  Teijin با بهبود شرایط این پلی کربنات و افزایش مقاومت آن نسبت به سایش و شرایط آب و هوایی موفق شده است یک استاندارد ژاپنی را دریافت نماید. با  این شرایط این خوردو با چنین شیشه ای قادر خواهد بود از اواخر سال 2017 به خیابان‌ها راه پیدا کند. 
شرکت Teijin در تلاش است تا استاندارهای آمریکایی و اروپایی را در جهت استفاده از این شیشه‌ی خوردویی دریافت نماید. این در حالی است که این استانداردها به صورت مداوم در حال ارتقای موارد استانداردی خود در جهت افزایش امنیت و ایمنی خودروها می‌باشند.
شرکت Teijin همواره در تلاش بوده است از مواد سبک وزن، قوی و با کارایی بالا در تولید محصولات خود استفاده نماید. این شرکت جهت نیل به این هدف از فناوری‌های چندسازه ای استفاده می‌کند. یکی از اهداف این شرکت همکاری با شرکت‌های خودروساز در مقیاس کلان می‌باشد. این شرکت تصمیم دارد با تامین مواد چندگانه سبک وزن به کاهش وزن خودروها در جهت استفاده‌ی بهینه از انرژی کمک نماید.
شرکت Teijin با تولید این شیشه نیاز به هرگونه چهارچوب یا ستون افقی یا عمودی را مرتفع ساخته و در مواردی می‌تواند برای شیشه‌ی عقب نیز مورد استفاده قرار گیرد. استفاده از این شیشه تا 36 درصد نسبت به شیشه های معمولی منجر به کاهش وزن شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا