اخبار

اولین دستگاه سیم پیچ سه بعدی برای تولید کامپوزیت های سبک

گروه ترجمه وتولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر برای اولین بار و با استفاده از فناوری های پیشرفته اولین دستگاه سیم پیچ سه بعدی (3D winding machine) مخصوص کاربردهای خودرویی و هوافضا برای تولیدات سبک وزن ایجاد شد. این دستگاه جدید که الیاف کربن را به قطعات سبک وزن مخصوص خودرو و هواپیما تبدیل می نماید با همکاری های صورت گرفته توسط شرکت مهندسی Cygnet Texkimp و دانشگاه منچستر تولید شده است.
این دستگاه سیم پیچ سه بعدی اولین دستگاه رباتیک در این حوزه در دنیا بوده است که قادر است قطعات پیچیده همچون لوله های سوخت و بال های هواپیما را تولید نماید. از این دستگاه همچنین می توان برای سایر صنایعی نظیر توربین های بادی برای بحث انرژی بهره برد. 
تولید این دستگاه برای اولین بار در راستای ساخت و تولید قطعات چندسازه ای با قیمت مقرون به صرفه در مقیاس انبوه و با سرعت هرچه تمام تر ایجاد شد. مراحل آغاز از ایده تا مراحل پایانی تولید این دستگاه تنها دو سال به طول انجامید. 
اصول کار این دستگاه بر ۹ محور استوار بوده و طرز کار آن با عنوان پیچش های رشته ای شناخته می شود. این دستگاه الیاف کربن را با سرعت بسیار بیشتری نسبت به روش های سنتی جاگذاری نموده و قادر به تولید قطعات هواپیمایی تنها در عرض چند دقیقه می باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا