اخبار

انگلستان استفاده از دانه های میکرونی پلاستیکی را در محصولات آرایشی و بهداشتی ممنوع کرد

 

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، دولت انگلستان در جهت کاهش هرچه بیشتر آلودگی های دریایی، ممنوعیت تولید مواد آرایشی حاوی دانه های میکرونی (Microbeads) پلاستیکی را ممنوع اعلام کرد. این ممنوعیت از یک تصمیم دولت مبنی بر کاهش پلاستیک ها در اقیانوس ها طی برنامه ی 25 ساله ناشی می شود.

 

این ذرات بسیار ریز به محصولاتی نظیر لایه بردارهای پوستی (Face scrubs) و ژل های شستشو اضافه شده و می تواند زندگی موجوات دریایی را مختل نماید. گاهی از این دانه های میکرونی حتی در خمیردندان ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این قانون انگلیس می تواند از ورود میلیاردها دانه های میکرویی به اقیانوس ها به طور سالیانه جلوگیری کند.

با توجه به نظرات افراد متخصص در زمینه های محیط زیست، این دانه های میکرونی جایگزین های طبیعی بسیار مناسب تری را دارا هستند. پایه ی این دانه های میکرویی طبیعی از طبیعت بوده بنابراین پس از بازگشت به طبیعت نیز مشکلی ایجاد نمی کند.

در جهت هرچه جدی تر کردن این قانون به زودی فروش محصولات حاوی دانه های میکرونی به طور کلی در انگلستان ممنوع خواهد شد. این حرکت توسط محیط زیست انگلستان را می توان به عنوان قدم مهمی در زمینه ی کاهش آلودگی های زیست محیطی دانست. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا