اخبار

انفجار در BASF بزرگترین کارخانه صنایع شیمیایی آلمان

بسپار می نویسد، انفجار در بزرگترین کارخانه صنایع شیمیایی آلمان BASF یک کشته، شش زخمی و شش مفقود بر جای گذاشت، این انفجار در مسیر یک خط لوله انتقال مواد شیمیایی مایع رخ داده و هنوز علت آن مشخص نشده است.


ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه صبح روز دوشنبه ۱۷ اکتبر (۲۶ مهر) انفجاری در کارخانه BASF واقع در شهر لودویگز‌هافن در کناره رود راین روی داد که باعث چندین آتش‌سوزی در محوطه این کارخانه شد. در اثر این انفجار یک نفر کشته، شش نفر به شدت زخمی و شش تن دیگر ناپدید شده‌اند.



این انفجار در مسیر خط لوله انتقال مواد شیمیایی مایع در غول صنعت شیمیایی جهان روی داده است. مدیران BASF بلافاصله کنفرانسی خبری تشکیل دادند و اعلام کردند در این خط لوله مایعات قابل اشتعال و گاز مایع تحت فشار بالا بارگیری شده بوده است. با این حال گفته‌اند که علت روی دادن این انفجار هنوز روشن نیست.

مسئولان شهری به ساکنان دو شهر لودویگز‌هافن و مانهایم هشدار داده‌اند که به علت وجود دود پنجره‌هایشان را بسته نگاه داشته و حتی‌المقدور در خانه بمانند. وسایل تهویه هوا و سردکننده و گرم‌کننده‌ها نیز باید خاموش بمانند.

سازمان آتش‌نشانی منطقه اعلام کرده که آتش ناشی از این انفجار مهار شده اما هنوز خاموش نشده است.

از رانندگانی که در این مسیر در حال حرکتند خواسته شده مسیرشان را تغییر دهند. از ساکنان شهر مجاور لودویگز‌هافن، مانهایم نیز خواسته شده با آنکه دود در آسمان این شهر دیده نمی‌شود پنجره‌هایشان را بسته نگاه دارند.

BASF بزرگترین کنسرن مواد شیمیایی آلمان و از نظر درآمد و سرمایه‌گذاری بزرگترین در دنیاست. این شرکت بیش از ۱۱۲ هزار کارمند در ۸۰ کشور دنیا دارد.


منبع: DW آلمان 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا