اخبار

انعقاد دو قرارداد همکاری و دانش فنی در ایران پلاست/ شرکت پژوهش و فناوری از یک سو و پتروشیمی های شهید تندگویان و تبریز از سوی دیگر

 

قرارداد توسعه تکنولوژی PET میان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و پتروشیمی شهید تندگویان منعقد شد. آقای شهری، مدیرعامل شرکت پتروشیمی تندگویان و آقای پژوهان مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی این قرارداد را به امضا رساندند. 

در مراسم عقد قرارداد، در سالن 35 با حضور جمعی از مدیران مجموعه ها، اعلام شد که تا پنج سال پیش شرکت پتروشیمی شهید تندگویان 50 درصد محصولات خود را صادر می کرده ولی در حال حاضر تمامی تولیدات این شرکت در داخل به فروش می رشد. این امر نشانگر توسعه صنایع پایین دستی و تکمیل زنجیره ارزش است.این مجموعه به گفته مدیرعامل به عنوان تنها تولیدکننده PET در کشور، همچنان در حال توسعه برای افزایش تولیدات خود است.

دیگرتوافق نامه همکاری جهت ایجاد دانش صد در صد بومی تولید HDPE میان شرکت پژوهش و فناوری و پتروشیمی تبریز بود. آقایان  پژوهان مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری و درفشان مدیرعامل پتروشیمی تبریز این قرارداد را به امضا رساندند. 

در این قرارداد زمینه برای تحقیق و توسعه بر روی پلی اتیلن های سنگین فراهم می شود و سخت افزار و نرم افزار مربوط به این پروژه مورد بررسی قرار می گیرد. مجموعه پارسیان و پتروشیمی تبریز برای گرفتن این لایسنس برای تولید پلی اتیلن سنگین با ظرفیت 310 هزار تن در سال به روش دوغابی با هم همکاری کرده اند. با این توافق نامه برای اولین بار در ایران این دانش به صورت 100 درصد بومی و توسط متخصصان داخلی استفاده خواهد شد.

پتروشیمی تبریز در تلاش است ظرفیت تولیدی خود را طی یک برنامه 4 ساله که به تازگی تدوین شده است 2 برابر کند و این توافق نامه یکی از گام های مهم در راستای این پروژه است.

در این مراسم دکتر بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز حضور داشت. 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا