اخبار

انجمن های علمی از صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران چه انتظاری دارند؟

بسپار می نویسد، نشست مشترک انجمن های علمی ایران با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور برگزار شد.


این نشست با حضور دکتر وحید احمدی معاون پژوهش و فناوری و رئیس کمسیون انجمن های علمی ایران و دکتر نصرت اله ضرغام مشاور وزیر علوم و رئیس صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و دكتر محمود صادقي دبير كميسيون انجمن‌هاي عملي ايران جهت بررسی زمینه های همکاری این صندوق با انجمن های علمی درمحل وزارت علوم تحقیقات و فناوری برگزار شد.

ابتدا دکتر احمدی در سخنانی اظهار داشت: سیاست کلان وزارت علوم و به خصوص معاونت پژوهش و فناوری مشارکت فعال و تصمیم سازانه از جانب انجمن های علمی در انجام امور پژوهشی و علمی است و در حوزه معاونت پژوهش، بخش های مدیریتی و اجرایی همه ملزم هستند با مجموعه انجمن های علمی تعامل و همکاری فعال داشته باشند. دکتر احمدی در ادامه افزود: بسیاری از تصمیم گیری ها وسیاست گذاری ها نیازمند حضور فعال انجمن های علمی است و این نیاز جدی حوزه علم و فناوری به شمار می رود که انجمن های علمی روی پای خود بایستند و در این خصوص ما از دانشگاه ها خواسته ایم که در زمینه عضویت اعضای هیات علمی و دانشجویان شان در این انجمن ها، فعالیت های لازم را انجام دهند. وی در ادامه گفت: با هماهنگی هایی که با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور داشته ایم سعی کردیم اعتبار قابل قبولی برای این انجمن ها فراهم کنیم و انجمن های علمی و اعضای آنها از حالت تشریفاتی خارج شوند و دانشگاه ها نیز نهایت همکاری و کمک را به این انجمن ها داشته باشند. امروز در این نشست همکاری هایی  که انجمن های علمی ایران می توانند با صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران داشته باشند بررسی می شود تا از جهت توسعه انجمن ها و زمینه های به کارگیری آنها با صندوق حمایت نهایت تعامل و همکاری صورت گیرد.

در ادامه آقاي دكتر ضرغام به شرح شرايط و ضوابط همكاري انجمن‌ها و صندوق پرداختند و به سوالات مدعوين در اين خصوص پاسخ دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا