اخبار

ایران پلاست/ انجمن نوپای تولیدکنندگان پلی یورتان با یک سالن اختصاصی در ایران پلاست

بسپار/ایران پلیمر رفیعی از اعضای هیات مدیره انجمن پلی یوتان گفت: اردیبهشت امسال با ثبت قانونی در اتاق بازرگانی ایران انجمن تولیدکنندگان پلی یوتان به صورت ملی فعالیت خود را آغاز کرد. ما شش صنعت مهم را در کشور تغدیه می کنیم:  صنایع: خودرو، لوازم خانگی، برودتی، ساختمان، کفش و مبلمان. اینها صنایعی هستند که به طور عمده از محصولات ما استفاده می کنند.

 

20عضو و کارخانه در کشور فعال و عضو انجمن هستند که امروز در نمایشگاه ایران پلاست برای اولین بار توان خود را به صورت متمرکز در معرض دید علاقه مندان قرار داده اند. اعضای انجمن در این نمایشگاه دستاوردها، ظرفیت تولید بالا، دانش فنی و قابلیت های خود را به نمایش گذاشته اند. ما در کشور امکان تامین کل تقاضا را داریم و از خودکفایی عبور کرده ایم. محصولات ما مسستقیما و یا در قالب محصولات نهایی بعدی زنجیره مثل کفش و لوازم خانگی و … به کشورهای حاشیه خلیج فارس و همسایگان غربی و شرقی صادر می شود.

 

عضو هیات مدیره انجمن پلی یورتان ادامه داد: اتفاق بسیار خوب این است که با توجه به اینکه پلی یورتان ها مواد دو جزیی هستند، پتروشیمی کارون در کشور به کمک ما آمده و ایزوسیانات تولید می کند، ما هم پلی ال تولید می کنیم. در پلی ال مستغنی در کیفیت و کمیت در کشور هستیم. ایزوسیانات کمبودهایی هست که با واردات جبران می شود. جالب است بدانید در منطقه کسی ایزوسیانات تولید نمی کند و همین موضوع ظرفیت خوبی برای صادرات به ما می دهد.

 

وی در تشریح اهداف تشکیل انجمن گفت: از بدو تاسیس چند موضوع را پیگیری کردیم. اول نشان دادن ظرفیت تولید و دانش فنی صنعتی مظلوم به مسوولین کشور و البته کل دنیا. اینکه بدانند در شرایطی که هیچ حمایتی نمی شود ما در حال کار هستیم. 200 هزار تن ظرفیت تولید ماست که می تواند کل تقاضای داخلی را پوشش دهد اما 70 هزار تن واردات داریم! به دلیل تعرفه نامناسب. یکی از هدف هایی که دنبال می کنیم مساله اصلاح تعرفه ترجیحی است.

 

نکته دیگر باز کردن راه صادرات است. واقعیت این است که کسی تا امروز ما را نمی دیده. کسی که از خارج می آمده اصلا آماری از تولیدکنندگان پلی یورتان در کشور در دسترسش نبوده. اینکارها را ما اقدام کرده ایم و تا حدودی انجام شده. توسعه حضور در نمایشگاه های تخصصی را هم به طور جدی دنبال می کنیم.

 

ستاد خبری ایران پلاست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا