اخبار

انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن و یک جلسه با نتایج راهبردهای عملی در دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی

بسپار/ ایران پلیمر جلسه “تنظیم قرارداد بلند مدت عرضه پلی اتیلن سنگین اکستروژن” با حضور اعضای هیأت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن، نمایندگان دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، نمایندگان پتروشیمی جم، نمایندگان بورس کالا، مدیران دفتر توسعه سامانه های نوین آبیاری و مدیران عامل سه تعاونی تامین مواد اولیه پتروشیمی،  روز شنبه 6 مرداد 97 از برگزار شد.

در این نشست که از سوی دفترتوسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، برنامه ریزی و ترتیب داده شده بود، تعدادی از نمایندگان ارگان های مختلف حضور داشتند که اسامی آن ها به شرح ذیل می باشد:

مهندس زارع، مشاور وزیر جهادکشاورزی و مجری طرح سامانه های نوین آبیاری

مهندس گرجی، معاونت فنی مجری طرح سامانه های نوین آبیاری

مهندس جمالیان، عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

مهندس کشتکاران، عضو هیأت مدیره انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

مهندس روح‌الله وحیدکیانی، رئیس امور هماهنگی و نظارت بر تنظیم بازار دفترتوسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی

خانم مهندس کنعانی، از دفترتوسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی

کتر جهرمی، سرپرست مدیریت و نظارت بر بازار بورس کالای ایران

مهندس عباس یعقوبی، مدیر امور ناظران و تالارهای بورس کالا

دکتر نجفی، مدیرعامل شرکت بازرگانی توسعه انرژی پاد کیش (تاپکو)

مهندس رهنما، مدیر بازرگانی داخلی شرکت تاپکو

مهندس خرازی، مدیرعامل تعاونی فرااستانی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلیمری ایرانیان

دکترصادقی، عضو هیأت مدیره تعاونی فرااستانی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلیمری ایرانیان

مهندس هادی پور، مدیرعامل تعاونی آذر

تعاونی PP اصفهان

 در ابتدا مهندس وحیدکیانی شرحی از مکاتبات دفترتوسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در خصوص پیگیری تامین مواد اولیه تولیدکنندگان لوله های پلی اتیلنی ارائه کرد.

مهندس محسن جمالیان، عضوهیأت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن نیز ضمن تشریح مشکلات اعضای انجمن یاد شده درتعهدات قراردادهای دولتی و افزایش بی رویه نرخ مواد اولیه، اعلام میزان عرضه و برنامه زمان بندی تولید پلی اتیلن سنگین توسط پتروشیمی ها را خواستار گردید که در این خصوص، مقررشد تا دکترنجفی مدیرعامل شرکت تاپکو در ظرف مدت 10روز آتی طی جلسه ای با دیگر پتروشیمی ها میزان عرضه بلند مدت پلی اتیلن سنگین اکستروژن را اعلام نمایند.

  مقرر گردید تا با نظارت انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن، آن گروه از شرکت های عضو انجمن که دارای قراردادهای دولتی می باشند، بصورت مستقیم و در قالب قرارداد بلندمدت از پتروشیمی جم، مواد مورد نیاز خود را تامین نمایند.

همچنین مقررگردید که با حضور مهندس زارع، مشاور وزیر جهادکشاورزی و مجری طرح سامانه های نوین آبیاری و هیأت مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن، طی جلسه ای مشترک در هفته جاری حجم مواد اولیه مورد نیاز در طرح های سیستم های نوین آبیار، انتقال رودخانه های مرزی و مناطق گرمسیری به تفکیک هر پروژه، ارزیابی گردد.

اعلام اطلاعات قراردادهای دولتی توسط معاونت آب و خاک به انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن از دیگر مصوبات این نشست بود.

نکته مهم دیگر این نشست، تعیین قیمت مواد اولیه بصورت فصلی بود که مقرر شد تا قیمت اولین عرضه در طول فصل که به مدت 3 ماه می باشد، با سقف مجاز نوسان 5% در طول فصل مبنا قرارگیرد.

شایان ذکراست، که در خصوص موضوع خرید اعتباری تولیدکنندگان، مقرر شد تا در هفته آینده و جلسات آتی تصمیم گیری بعمل آید.

در پایان این نشست، مهندس جمالیان ضمن مثبت ارزیابی کردن این نشست و تشکر از دفترتوسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی جهت برگزاری این نشست، ابراز امیدواری کرد تا با تفاهمات حاصل از این جلسه مشکلات تولیدکنندگان و متعاقبا مشکلات ارگان های دولتی ذیربط در زمینه مدیریت بحران آب، مرتفع گردد.

 

منبع: روابط عمومی انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا