اخبار

انتقال تکنولوژی مهمترین برنامه‌ فعالان اقتصادی در پسا تحریم است

بسپار می نویسد، رئیس کمیسیون بازرگانی اتاق سمنان شرایط کسب کار در پسا تحریم را مطلوب پیش بینی کرد و گفت: انتقال تکنولوژی و فرآیندهای نوین صنعتی و معدنی رئوس برنامه های تجاری فعالان اقتصادی است.


سعید ترکمان دهنوی ظهر شنبه در نشست کمیسیون بازرگانی و حمل نقل در محل اتاق بازرگانی سمنان، شرایط کسب، کار و اقتصاد را در پسا تحریم را مثبت پیش بینی کرد و افزود: نشانه ها و پالس های مثبت از اجرای توافق هسته ای  دریافت می شود، حضور هیئت های تجاری از کشورهای  مطرح اروپایی بیانگر همکاری های تجاری دو جانبه را نشان می دهد.  

وی، محوریت مذاکرات فعالان اقتصادی  را با همتایان تجاری مهم و تاثیر گذار برشمرد و اضافه  کرد: رئوس برنامه های تجاری فعالان اقتصادی با همتایان خارجی انتقال تکنولوژی و فرآیندهای نوین صنعتی و معدنی است.

عضو کمیسیون  بازرگانی و حمل،  نقل  اتاق سمنان نیز در این نشست، توسعه  صادرات را  منوط به ثبات سیاسی دانست و عنوان کرد:  تحولات منطقه  علی الخصوص داعش موازنه صادرات کالاهای ایرانی به عراق و سوریه را مخدوش کرد، بدین خاطر صادرکنندگان  با بحران های گوناگونی روبرو شدند.

فیروزی از رقابت بسیار شدید بازرگانان ایران با رقبای ترکیه ای خبر داد و اضافه کرد: صادرکنندگان کالاهای ایرانی با صادرات محصولات خود در شرایط تحریم ریسک های تجاری بسیار پر خطری را تجربه کردند.  

 حمید علوی عضو کمیسیون بازرکانی و حمل، نقل اتاق سمنان هم خواستار جمع بندی نیازهای فعالان اقتصادی در شرایط پسا تحریم در کمیسیون شد و بیان داشت:  پیشنهادات مفید با موضوعیت روان سازی تجارت باید در کمیسیون بازرگانی جمع بندی و به سمع و نظر تصمیم گیران دولتی رسانیده شود.

 در این نشست تخصصی مواردی مانند افزایش سهم صادرات به کشورهای هدف از مبدا استان سمنان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا