اخبار

انتخاب لرستان به عنوان استان پایلوت صندوق توسعه ملی

بسپار/ ایران پلیمر معاون صندوق توسعه ملی گفت: لرستان را به‌عنوان پایلوت در نظر می‌گیریم و در مناطق محروم کمک می‌کنیم که استان توسعه‌یافته‌ شود.

علیرضا صالح در حاشیه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی لرستان و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از هدف‌هایی که در صندوق توسعه ملی دنبال می‌کنیم این است که بتوانیم در مناطقی که مستعد سرمایه‌گذاری هستند ولی شرایط به صورت عادی برای سرمایه‌گذاری فراهم نباشد، به عنوان صندوق توسعه ملی نقش توسعه‌ای خودمان را بازی کنیم، در لرستان سه روز وقت گذاشته‌ایم و از واحدهای صنعتی که مشکل‌دار بودند یا متقاضی تسهیلات هستند بازدید کرده‌ایم که اگر در تأمین منابع مالی با مشکل مواجه باشند صندوق توسعه ملی آن‌ها را تأمین مالی می‌کند.

وی بیان کرد: آمادگی داریم تا سقف ۵۰۰ میلیون دلار در سال جاری چنانچه تقاضا وجود داشته باشد و بانک‌ها جواب رد بدهند و بگویند منابع نداریم، با اعلام استان ظرف یک هفته قرارداد عاملیت را با بانک‌ها داشته باشیم.

صالح با بیان اینکه لرستان را به‌عنوان پایلوت در نظر می‌گیریم و در مناطق محروم کمک می‌کنیم که استان توسعه‌یافته‌ شود، گفت: با توجه به استعدادهایی که لرستان دارد و موقعیتی که در مسیر  شمال و جنوب و شرق و غرب دارد افق بسیار روشن است و کمک به توسعه این استان کمک به توسعه ملی خواهد بود.

معاون صندوق توسعه ملی با تأکید به اینکه هرچقدر اشتیاق به سرمایه‌گذاری در لرستان افزایش یابد سرمایه‌گذاری هم برای آن تعریف می‌شود، تصریح کرد: حدود ۷ تا ۱۰ میلیارد دلار ظرفیت سرمایه‌گذاری در یک افق پنج ساله با توجه به بازدیدهای انجام‌شده  و پتانسیل‌های موجود در این استان وجود دارد.

ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا