اخبار

امضا تفاهم نامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی با سوجیتز ژاپن

ّبسپار می نویسد، نماینده ارشد شرکت سوجیتز ژاپن از برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت شرکت های ژاپنی در صنعت پتروشیمی ایران خبر داد.
به گزارش نیپنا ماسارو ساتو نماینده ارشد نفت، گاز و انرژی شرکت سوجیتز، در رابطه با اهداف این شرکت برای همکاری با پروژه های صنعت پتروشیمی ایران گفت: ما امیدواریم با همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی، یک مجتمع تولیدی در عسلویه احداث کنیم.
ساتو در مورد علت سرمایه گذاری شرکت ژاپنی در ایران،گفت: ما در حال حاضر در بیش از 50 کشور جهان در زمینه تولید محصولات پتروشیمی و انرژی سرمایه گذاری کرده ایم. ایران با توجه به منابع گسترده طبیعی و دانش و توان تخصصی، سرمایه گذاری و دستیابی به اهداف شرکت را تسهیل می کند. 
نماینده ارشد شرکت سوجیتز در مورد میزان سرمایه گذاری این شرکت در ایران گفت: در حال حاضر نمی توانم میزان دقیقی از سرمایه گذاری شرکت سوجیتز اعلام کنم اما بعد از انجام تحقیقات کارشناسی در پروژه های پتروشیمی ایران و امکان سنجی پروژه های آینده در مدت تعیین شده 6 ماه می توانیم در مورد میزان سرمایه گذاری در ایران اظهارنظر کنیم.
وی در ادامه افزود: شرکتهای خارجی زیادی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران ابراز علاقمندی کرده اند و امیدواریم بعد از امضای این تفاهم نامه همکاری بین صنعت پتروشیمی ایران و ژاپن توسعه یابد و در پروژه های پتروشیمی ایران حضور پر رنگی داشته باشیم. ایران از دانش بالایی در صنعت برخوردار است و ما می توانیم از این دانش، توان و منابع طبیعی برای گسترش همکاری ها استفاده کنیم و به آینده این تفاهم نامه بسیار امیدوار و خوشبین هستیم.
گفتنی است، روز گذشته طی مراسمی با حضور مهندس شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی، تفاهم نامه ای در قالب مطالعات فنی – اقتصادی با شرکت سوجیتز ژاپن به امضا طرفین رسید.


شرکت سوجیتز (Sojitz Company) یک موسسه بازرگانی در توکیو ژاپن است که در صنایع مختلفی از جمله ساخت و ساز، جنگلداری، مواد پلاستیکی و شیمیایی، مواد معدنی، محصولات نفتی، منسوجات و تجارت بین‌الملل فعالیت دارد. این شرکت همچنین با شرکت‌های خارجی فعال در ژاپن همکاری می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا