اخبار

امضای موافقت نامه تجارت آزاد بین ایران و پاکستان تا سه ماه آینده

بسپار/ایران پلیمر وزیر صمت با بیان اینکه تا سه ماه آینده موافقت نامه تجارت آزاد بین ایران و پاکستان امضا و عملیاتی خواهد شد گفت: ما کاملا آمادگی داریم تا روابط اقتصادی ایران و پاکستان توسعه یابد.

 سید رضا فاطمی امین صبح امروز شنبه ۱۵ آبان در نهمین نشست اجلاس کمیته مشترک تجاری جمهوری اسلامی ایران و جمهوری پاکستان گفت: هر دو کشور اراده راسخ برای توسعه مبادلات تجاری دارند و تلاش داریم تا سطح مبادلات دو کشور را به ۵ میلیارد دلار برسد. لذا در این مساله توافق داریم تا تجارت بین دو کشور فقط محدود به مبادلات کالایی نباشد و به سرمایه گذاری شرکت‌های پاکستانی در ایران بیانجامد.

وزیر صنعت معدن و تجارت با بیان اینکه تا سه ماه آینده موافقت نامه تجارت آزاد بین ایران و پاکستان امضا و عملیاتی خواهد شد گفت: ما کاملاً آمادگی داریم تا روابط اقتصادی ایران و پاکستان به مانند روابط سیاسی دو کشور توسعه یابد.

وی گفت: برای افزایش تجارت پنج میلیارد دلاری ایران و پاکستان طی دو سال آینده برنامه‌ریزی شده است.

فاطمی امین اظهار داشت: پیش از این زمینه‌های مختلف اقتصادی مذاکرات انجام شده است و مأموریت هموار شدن مسیر تجارت میان دو کشور را بر عهده گرفته ایم.

وی با تاکید بر اینکه اراده‌ای راسخ برای توسعه مبادلات افزود: ایران آمادگی رفع موانع تجارت با پاکستان را دارد تا روابط اقتصادی دو کشور ارتقا پیدا کند.

وی به اراده راسخ توسعه مبادلات و سرمایه گذاری شرکت‌های پاکستانی در ایران طی سه ماه آینده اشاره و اظهار کرد: مشکلات تجاری به زودی برطرف می‌شود.

وزیر صمت تصریح کرد: در این دو کشور کمیته آغازگر حل مشکلات دو کشور در حوزه تجاری ایجاد می‌شود.

به گفته وزیر صمت، ما خواهان پیشرفت و گسترش روابط، حمل و نقل کالا، تهاتر بازارچه‌های مرزی و همچنین به‌دنبال رفع همه موارد تجارت آزاد هستیم.

وی در خصوص همکاری استراتژیک یادآور شد: تجارت آزاد تا کنون محقق نشده اما امیدوارم گام‌ها برای دو کشور برداشته شود. ظرفیت‌های اقتصادی دو کشور مکمل هستند و باید در این حوزه‌ها تلاش بیشتر داشته باشیم.

مهر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا