اخبار

امروز دور سوم انتخابات هیات مدیره انجمن ملی صنایع پلاستیک است/ آیا این انجمن تا کنون در تحقق عنوان “ملی” خود موفق بوده است؟

بسپار/ ایران پلیمر می نویسد، امروز هفتم آذرماه اعضای انجمن ملی در مجمع عمومی عادی و فوق العاده نوبت دوم از ساعت 15 تا 18 در اتاق بازرگانی تهران، اعضای هیات مدیره دوره سوم این انجمن را انتخاب می کنند. 

نوبت نخست مجمع عمومی عادی و فوق العاده در تاریخ 23 آبان برگزار و به دلیل نرسیدن به حد نصاب برگزار نشد.

طبق اساسنامه، متقاضیان حضور در هیات مدیره، باید 72 ساعت پیش از برگزاری مجمع، آمادگی خود را اعلام می کردند و به این تریب فهرست زیر، نمایندگان انجمن ها و مدیران بنگاه هایی هستند که می توانند در انتخابات، شرکت کنند.

در حال حاضر هیات مدیره انجمن ملی پلاستیک ۱۱ نفر (۹ نفر اصلی و ۲ نفر علی البدل) است و در مجمع فوق العاده امروز که پس از مجمع عمومی برگزار می شود، پیشنهاد ارتقای تعداد اعضای هیات مدیره از ۱۱ به ۱۳ مطرح و به رای اعضا گذاشته خواهد شد. 

 

 

در صورت توافق مجمع با تغییرات، ۱۱ نفر از فهرست زیر به عنوان هیات مدیره نوبت سوم انتخاب می شوند و ۲ نفر نیز به عنوان علی البدل منتخب می شوند.

فهرست اسامی کاندیداها به شرح زیر است:

١- آقای بیوک صحاف امين؛ از انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پلی اتیلن

۲-  آقای بیژن سحر  ناز؛ از انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی

۳-  آقای محسن صفائي؛ از انجمن تولیدکنندگان در و پنجره UPVC

۴- آقای علی لشگري؛ از جامعه مدیران کفش ایران

۵- آقای علی قاسمي؛ از انجمن همگن سمنان

۶- آقای سعید زکایی؛ از انجمن مستربچ و کامپاند

۷- آقای مسعود جمالي؛ از انجمن پلاستیک اصفهان

۸. آقای محمود زند کریمی از انجمن پلاستیک قم

۹- آقای سعید صبوري؛ از بنگاه

۱۰- آقای مهدی پور قاضي؛ از بنگاه 

۱۱- آقای بیژن اميني؛ از بنگاه

۱۲- آقای محمدرضا شاكري؛ از بنگاه

۱۳- آقای علیرضا ترك؛ از بنگاه

۱۴. داود خادمی؛ از بنگاه

 

– كانديدای بازرس؛ آقای كاظم ظهيري

طبق اعلام انجمن یاد شده، آقایان متوسلیان، ترکمان، قصری و تیموری، اعضای هیات مدیره اول و دوم انجمن، انصراف خود را برای حضور در هیات مدیره سوم، اعلام کرده اند.

 

آنچه در مجمع خواهد گذشت:

الف) دستورجلسه مجمع عمومی عادی سالیانه

1-گزارش عملکرد مالی و اجرایی هیات مدیره

2-گزارش بازرس

3- تصویب ترازنامه سالانه عملکرد سال 95 انجمن

4- انتخاب اعضای هیات مدیره و بازرسان انجمن

5- تصویب مبلغ ورودیه و حق عضویت سالانه اعضا

6- انتخاب روزنامه کثیرالانتشار

 

ب) دستور جلسه مجمع عمومی فوق العاده

1- اصلاح و تغییر بعضی از مواد اساسنامه انجمن

 

 

انجمن ملی صنایع پلاستیک در طی دو دوره توانست با انسجام و فراهم آوردن زیرساخت ها، مجموعه ای امن و قابل اعتماد را برای دست درکاران صنایع پلاستیک فراهم آورد، هر چند در مواردی محافظه کاری هیات مدیره های آن از نقش اثربخشی که می توانستند به عنوان انجمن انجمن های صنایع پلاستیک کشور در سطح ملی داشته باشند قطعا می کاست. 

نظم بخشی به فعالیت های یک تشکل در قالب کمیسیون های مختلف تخصصی به دور از ایجاد حواشی بی معنی که اخیرا در بسیاری از انجمن ها و اتحادیه های این صنعت دیده می شود و جز اتلاف وقت و انرژی صاحبان صنعت  و تامین منافع فردی عده ای، چیز دیگری را در برندارد، قطعا یکی از افتخارات این انجمن است. 

با اینحال به عنوان رسانه ای که در طول سالیان تلاش کرده ایم به اهمیت نقش تشکل ها و استانداردهای رویکردی آنها در سطح بین المللی با دیدگاه بومی توجه داشته باشیم، معتقد هستیم این انجمن در ایجاد رابطه های برون مرزی خود با سایر تشکل ها در کشورهای پیشرو و منطقه چندان موفق نبوده و آنچه از آن به عنوان یک نماینده مقتدر واحد، از صنعت پلاستیک کشور انتظار می رفت در رویدادهای بین المللی به نمایش گذاشته شود را محقق نکرده است (فراموش نکرده ایم تلاش های هیات مدیره دوم را در برگزاری نمایشگاه های تخصصی پلاستیک در پاکستان و افغانستان).  
حتما که این انجمن در مسیر بالندگی است و باید و می تواند با مدیریت در اختیارگیری پتانسیل تشکل های عضو خود در مسیر تولید “محتوا” (چیزی که این صنعت از همه جهت از نبود آن رنج می برد) برای رونق تولید و صادرات قدم هایی عملی بردارد. 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا