اخباراخبار ویژهمقالات

بازار پوشش های داخلی ساختمان چه سمت و سویی دارد؟

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار/ایران پلیمر طبق گزارش منتشر شده در ResearchAndMarkets.com با عنوان “بازار پوشش داخلی: روند جهانی این صنعت، سهام، اندازه، رشد، فرصت و پیش بینی آن طی 2019-2024″، ارزش بازار جهانی پوشش داخلی ساختمان در سال 2018 به 8/39 میلیارد دلار رسید. پیش بینی می شود که تا سال 2024 با احتساب نرخ رشد مرکب سالانه 4/6 درصدی، ارزش این بازار به مقدار 8/57 میلیارد برسد.
بازار پوشش داخلی ساختمان در سال 2019 سرعت رشد متوسطی داشت و طبق گفته های مدیر بازرگانی شرکت PPG ؛ از آنجا که صاحبخانه ها امروزه بیشتر برای رنگ کردن خانه به سراغ متخصصان این حرفه می روند، انتظار می رود از سال 2020 این روند افزایشی چشمگیرتر شود و همچنین رشد این بازار تحت تاثیر ساخت و سازهای تجاری و بازسازی منازل مسکونی ادامه یابد.
مدیر بازرگانی جهانی شرکت AkzoNobel با اشاره به بازار اروپا، خاورمیانه، آفریقا، امریکای لاتین و آسیا بیان کرد در یک محیط اقتصادی نامشخص روند تقاضا در مناطق و بخش های مختلف با یکدیگر متفاوت است. طبق بررسی های انجام گرفته در این شرکت، درآمد حاصل از پوشرنگ های ساختمانی به قدری بالا بود که قیمت مواد اولیه گران تر را جبران می نمود که خود باعث برگشت سرمایه به میزان 8/13% می شد.

هدایت بازار
عوامل مختلفی بر رشد بازار پوشش داخلی ساختمان تاثیر می گذارند که یکی از آن ها مراجعه به افراد حرفه ای جهت رنگ کردن ساختمان (به جای انجام مستقلانه این کار توسط صاحبخانه) است که راحت ترین روش برای انجام سریع کار با بهترین نتیجه به شمار می رود.
در دهه گذشته نرخ صاحبخانه شدن در تمامی گروه های سنی افت کرده است. نسل هزاره (افراد متولد شده بین سال 1981 تا 1996) ترجیح می دهند زمان طولانی تری مستاجر بمانند. کمبود خانه های ارزان قیمت نیز باعث شده نسل های جوان تر دیرتر صاحب خانه شوند و اکثریت به بازسازی خانه روی آورند. به هر حال چند سال آینده نسل هزاره بیشتر جمعیت صاحبخانه ها را تشکیل می دهند و تاثیر زیادی بر تغییر خانه ها و بازار پوشرنگ دارد. با اینکه بازار مسکن اکنون سالم است، پیش بینی می شود که تعداد خانه های نوساز رو به کاهش رود.
یک اقتصاد سالم چرخه تعمیر و بازسازی را برای ساختمان های تجاری مانند ادارات، هتل ها و فروشگاه ها فراهم می کند. پیش بینی می شود با رشد فزاینده ساخت و ساز مراکز تجاری و اداری، شرایط اقتصادی مطلوبی برای صنعت پوشش داخلی ساختمان در سال 2020 فراهم باشد.
تقاضای بازار در هر منطقه متفاوت است اما به طور کلی اثرات محیطی و اجتماعی شهرنشینی سبب کوچک تر شدن محل زندگی و کار شده، محصولات و متخصصین شرکت AkzoNobel به مطلوب کردن این شرایط کمک زیادی کرده اند. مردم بیش از هر زمانی به دنبال راه حل و ابزارهای فوری هستند، اپلیکیشن Visualizer این شرکت، مشتریان و طراحان دکوراسیون را در انتخاب رنگ خانه مورد نظر خود راهنمایی می نماید.
افزایش درآمد خالص در هند، جنوب شرقی آسیا و آفریقا اثر مثبت ولی اندکی بر بازار پوشش های داخلی ساختمان داشته است. برندهای امریکایی مانند Dunn-Edwards با طیف رنگی متنوع، محصولات با کیفیت و سازگار با محیط زیست به شمار می روند. توجه به جزئیات طراحی غربی و همچنین زیبایی ظاهری در این کشورها رو به افزایش است؛ اقشار بالای جامعه تمایل زیادی به استفاده از پوشش های وارداتی تجملاتی در منازل شخصی خود دارند، این موضوع در محیط های تجاری پیشرفته نیز مشاهده می گردد.
اثر مثبت این بازارها دارای دو وجه است: شرکت های صادرکننده پوشرنگ به این کشورها از فروش فزاینده خود لذت می برند. غالباً سلیقه قشر مرفه جامعه به بازار انبوه راه می یابد، خصوصاً زمانی که مزایای محصولات با کیفیت و سالم برای اکثریت مصرف کنندگان مطلوب و قابل تامین باشد. این موضوع در مورد پوشش های داخلی ساختمان هم صدق می کند. اگر برندهای صادراتی ایالات متحده امریکا دیگر اقشار جامعه را به عنوان مشتری هدف قرار دهند تا بیشتر دیده شوند، در هر صورت هزینه حمل و نقل باعث افزایش قیمت چنین محصولاتی می گردد. نگرانی بیشتر صادرکنندگان این است که محصولات ارزان تر آن ها باعث دلسرد شدن مشتریان خاصشان شود. تولیدکنندگان محلی از این ضعف استفاده و شروع به تولید محصولات با کیفیت تر و سازگارتر با محیط زیست می کنند، که به طور عمده در دراز مدت اثر مثبتی بر بازار پوشش های داخلی ساختمان می گذارد.
پوشش های سازگار با محیط زیست
با وضع قوانین سختگیرانه زیست محیطی در چین، اروپای غربی و ایالات متحده امریکا، مشتریان بیشتر به این موضوع اهمیت می دهند. دانشمندان و مهندسان در شرکت PPG در حال توسعه فناوری هایی هستند که به محافظت و زیباسازی محصولات و محیط اطراف ما منجر شود. چندین محصول تولیدی این شرکت به واسطه میزان پایین انتشار مواد شیمیایی و کاهش آلودگی هوای محیط های داخلی موفق به اخذ گواهی UL GREENGUARD شده اند(این گواهی دارای سختگیرانه ترین استانداردهای دنیا در رابطه با انتشار مواد شیمیایی در محیط است).

 

(ادامه دارد …)

متن کامل این مقاله را در شماره ۲۱۳ دوماهنامه پوشرنگ از گروه مجلات بسپار که در پایان تیرماه منتشر شده است بخوانید.

در صورت تمایل به دریافت نسخه نمونه رایگان و یا دریافت اشتراک با شماره های ۰۲۱۷۷۵۲۳۵۵۳ و ۰۲۱۷۷۵۳۳۱۵۸ داخلی ۳ سرکار خانم ارشاد تماس بگیرید. نسخه الکترونیک این شماره از طریق فیدیبو قابل دسترسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا