اخبار

افغانستان رسما به عضویت سازمان تجارت جهانی درآمد

بسپار می نویسد، افغانستان از تاریخ ۲۹ ژوئیه رسماً فعالیت خود را به عنوان یکصد و شصت و چهارمین عضو رسمی سازمان تجارت جهانی شروع کرد.

به گزارش مهر، افغانستان به عنوان یکصد و شصت و چهارمین عضو رسمی سازمان تجارت جهانی  (World Trade Organization) فعالیت خود را از ۲۹ ژوئیه ۲۰۱۶ شروع کرد.

بدینگونه افغانستان به عنوان یکصد و شصت و چهارمین عضو سازمان تجارت جهانی شناخته شد و اکنون دروازه تجارت ۱۶۳ عضو این سازمان به روی افغانستان باز است.

کارشناسان اقتصادی راه یافتن افغانستان به این سازمان را فرصتی مناسب می‌دانند که از زمینه‌های تجارت کشورهای عضو این سازمان استفاده کند.

لازم به ذکر است افغانستان که پیش از این به عنوان عضو ناظر در سازمان تجارت جهانی حضور داشت، روز پنجشنبه ۱۷ دسامبر ۲۰۱۵ در دهمین نشست وزیران عضو سازمان تجارت جهانی که از تاریخ ۱۵ تا ۱۸ دسامبر در شهر «نایروبی»، پایتخت کنیا برگزار شد، افغانستان به عضویت کامل این سازمان در آمد و رسماً به عنوان عضو رسمی این سازمان شناخته شد.

سازمان تجارت جهانی به افغانستان ۵ سال وقت داده است تا تمام قوانین تجاری خود را مطابق با معیارهای این سازمان منطبق سازد.  افغانستان درخواست برای عضویت رسمی در سازمان تجارت جهانی را ۱۱ سال پیش از این مطرح کرده بود.

شایان ذکر است وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرده است: اتاق تجارت بین الملل سه شنبه پنجم مرداد ماه در دویست و پنجمین نشست شورای جهانی خود که در سائوپائولوی برزیل برگزار شد، تصمیم به افتتاح دفتر نمایندگی اش در کابل گرفته است.

گفتنی است پس از این تصمیم، دفتر نمایندگی اتاق تجارت بین الملل در افغانستان با نام اتاق تجارت بین المللی افغانستان یا (ICC Afghanistan) فعالیت خود را شروع می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا