اخبار

افزایش 19درصدی تولید پتروشیمی پارس در سال 98/ افزایش تولید استایرن مونومر 23 درصد

بسپار/ایران پلیمر

به این گزارش به نقل از شرکت پتروشیمی پارس، مسعود حسنی در مجمع عمومی عادی سالانه این شرکت در گزارشی به مجمع، با بیان اینکه در سال ۹۸ این مجتمع در مجموع چهار میلیون و ۲۰۵ هزار تن محصول تولید کرده است، گفت: در این مدت، تولید بوتان ۲۰ درصد، اتیل بنزن ۲۳ درصد، استایرن منومر ۲۳ درصد و واحد استحصال اتان ۱۷ درصد افزایش داشت.

وی ثبت رکورد تولید ۵ درصد بالاتر از ظرفیت اسمی را از دستاوردهای پتروشیمی پارس در حوزه تولید عنوان کرد و گفت: در سال ۹۸ نسبت به پارسال تولید این دو واحد ۲۳ درصد افزایش یافت و به‌طور کلی تولید سال ۹۸ پارس نسبت به سال ۹۷، ۱۹ درصد افزایش داشته است.

حسنی با استناد به گزارش‌های معتبر بین‌المللی درباره تولید واقعی به ظرفیت اسمی صنایع شیمیایی، تصریح کرد: این مقدار در صنایع شیمیایی دنیا ۸۳ درصد، در صنایع شیمیایی آمریکا ۷۶ درصد و در پتروشیمی پارس ۱۰۰ درصد است که رکورد کم‌نظیری است.

وی افزایش ۱۳ درصدی فروش محصولات شرکت از نظر حجمی را از دیگر دستاوردهای پتروشیمی پارس در سال ۹۸ عنوان کرد و گفت: فروش محصول سودآور استایرن مونومر در سال ۹۸ از نظر مقدار ۲۳ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل پتروشیمی پارس افزود: از نظر افزایش ریالی فروش شرکت در سال ۹۸ نسبت به پارسال در مجموع ۶۱ درصد افزایش داشتیم که در محصول استایرن مونومر ۶۶ درصد، پنتان ۷۵ درصد، بوتان ۴۹ درصد و پروپان ۴۱ درصد افزایش عملکرد فروش را داشته‌ایم.

حسنی تصریح کرد: سود ناخالص شرکت ۲۸ درصد و سود عملیاتی پنج درصد افزایش داشته و سود پایه هر سهم در سال ۹۸، رشد یک و دو دهم درصدی داشته است.

وی توسعه را از مهم‌ترین برنامه‌های پتروشیمی پارس در سال ۹۸ عنوان کرد و افزود: در صورتی که به سمت توسعه پیش نرویم سودهای محقق شده در سال‌های آینده ممکن است به دست نیاید و در همین راستا رفع تنگناهای استحصال اتان، رفع تنگناهای تولید اتیل بنزن و برنامه افزایش ظرفیت واحد اتیلن بنزن و استایرن مونومر را در دستور کار داریم.

در بخش پایانی، مجمع صورت‌های مالی شرکت را تصویب و با تخصیص ۹۵۰ تومان سود به ازای هر سهم معادل صد در صد سود قابل تخصیص، به سهامداران از طریق سامانه سجام موافقت کرد.

دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا