اخبار

افزایش ۴۰ درصدی صادرات غیرنفتی/ تشکیل کمیسیون‌های اقتصادی در وزارت خارجه

بسپار/ایران پلیمر معاون امور مجلس رئیس‌جمهور با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی صادرات غیرنفتی کشور طی یک سال گذشته، گفت: علاوه بر این شاخص‌های مربوط به سرمایه‌گذاری، گردشگری، خرید تضمینی محصولات کشاورزی و غیره نیز وضعیت روبه به رشدی دارد.

سید محمد حسینی روز گذشته ۵ شهریورماه در مراسم افتتاح یک واحد صنعتی  در شهرک صنعتی امید استان قم، اظهار داشت: کالاهای صادرات محور علاوه برافزایش ظرفیت اشتغال، بستری جهت ارزآوری به کشور نیز هستند.

وی از دیپلماسی متوازن دولت سیزدهم نیز به‌عنوان یکی از ابزارهای قدرت کشور یادکرد و خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته نگاه به غرب در دولت حاکم بوده و از ظرفیت بسیاری از کشورهای دیگر به‌خصوص کشورهای همسایه غفلت شده بود، درحالی‌که دولت سیزدهم توجه زیادی به کشورهای پیرامونی دارد و در یک سال اخیر بیش از ۴۰ نفر از، روسای جمهور و وزرای امور خارجه به ایران سفرکرده‌اند.
حسینی ادامه داد: در قالب این سفرها کمیسیون‌های مشترکی بین ایران و کشورهای همسایه شکل‌گرفته و وزارت امور خارجه به‌صورت جدی در حال تعامل برای افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی در کنار سایر رسالت‌های سیاسی، امنیتی و فرهنگی است.

حسینی اهمیت سرمایه‌گذاری را موردتوجه قرارداد و گفت: ایران در جنگ اقتصادی دشمن پیروز شد و آن‌ها نتوانستند ایران را در انزوا قرار دهند؛ ایران طی یک سال گذشته با عضویت در سازمان‌های فرا منطقه‌ای در حال فعال کردن بخش دیگری از ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری است.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا