اخبار

افزایش کیفیت نمای PVC بیرونی ساختمان‌ها با نانوذرات

بسپار/ ایران پلیمر یکی از شرکت‌های فناوری پنل PVC مقاوم در برابر اشعه‌ٔ UV را تولید و به بازار عرضه کرده است. آذران فضا نما اعلام کرده که بر روی این محصول پوشش حاوی جزء نانومتری اعمال شده و در مقایسه با نمونه‌های شاهد، این نسل از پنل‌های PVC خاصیت مقاومت در برابر اشعه UV قابل ملاحظه‌ای دارند.

در این پنل‌ها از سوسپانسیون اکسید گرافن و پلی‌آنیلین سنتز شده در حضور اکسنده آمونیومی استفاده شده تا خاصیت ضد پرتو اشعه فرابنفش در آن ایجاد شود.

صفحات یا ورق‌های پی‌وی‌سی، مخفف کلمه پلی وینیل کلراید (Poly vinyl chloride) نوعی پلاستیک پرکاربرد بوده و قابلیت رقابت با چوب و سفال را داشته و به‌صورت وسیعی در صنایع مبلمان، ساختمان و تبلیغات مورداستفاده قرار می‌گیرد. 

این ورق‌ها به شدت در مقابل رطوبت و خوردگی مقاوم بوده و امکان استفاده در نمای خارجی ساختمان را دارند ولی بر اثر تابش نور خورشید که دارای اشعه‌ ماورای بنفش است، می‌تواند منجر به گسستن پیوندهای داخلی مواد تشکیل دهنده PVC و کاهش کیفیت نما شود. از این رو برای بهبود خواص PVC، از مواد مختلفی همچون پرکننده‌ها مانند نانوذرات (برای افزایش استحکام و مقاومت پروفیل) و همچنین اعمال پوشش‌های نانومتری مقاوم در برابر رطوبت یا اشعه استفاده می‌شود.

این محصول در برابر اشعه UV مقاوم است و از خواص ضدآب و رطوبت، قابل شستشو، ارزان، سبک و با قابلیت نصب آسان برخوردار است و جایگزین مناسبی برای مواد سنتی ساختمانی مانند چوب، گچ، سیمان، بتن و سفال است.

 

منبع: ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا