اخبار

افزایش عرضه PVC تا 7 هزار تن/ کاهش 26 درصدی عرضه PVC در 4 ماه

بسپار می نویسد، جلسه بررسی وضعیت بازار محصولات پتروشیمی با هدف رفع موانع و مشکلات بالا دستی و پایین دستی، صبح دیروز 3 مرداد ماه 95، در وزارت صنعت و معدن و تجارت برگزار شد


به گزارش روابط عمومی انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران (اینپیا)، عباسعلی متوسلیان در این جلسه با انتقاد از واسطه گری در صنعت پلاستیک، گفت: این موضوع به دلیل مهیا شدن زمینه از سوی شرکت های پتروشیمی و دولت است. وی در این نشست در بررسی دلایل مشکلات به وجود آمده در صنعت پلاستیک و پلیمر، گفت: محصولات پتروشیمی ایران با قیمت مناسب به کشور ترکیه به عنوان مهمترین رقیب ایران در صنعت پلاستیک، عرضه می شود. رئیس انجمن ملی صنایع پلاستیک و پلیمر ایران، ادامه داد: پشتیبانی دولت ترکیه از صنایع تکمیلی به اندازه کافی وجود دارد و صنایع تولیدی آن، محدودیتی برای عرضه محصولات و فروش از طرق مختلف ندارند.


 متوسلیان این پرسش را خطاب به مسئولان حاضر در این نشست مطرح کرد: که آیا معنی و مفهوم تعطیلی یک کارخانه در ایران به درستی درک می شود؛ از دست رفتن دستاوردها و زمان خواب یک کارخانه، به معنی «مرگ» آن است. وی گفت: میزان مصرف پی وی سی در حالی نسبت به سال گذشته توسط تولیدکنندگان کاهش یافته است اما میزان تقاضا زیاد شده، که این خود جای پرسش و ابهام دارد. کیمیایی نیز در پاسخ به این موضوع اظهار داشت: عرضه پی وی سی در 4 ماه نخست امسال 26 درصد کمتر عرضه شده است. متوسلیان در ادامه سخنان خود گفت: 50 درصد تولید واحدهای تولیدی در صنعت محصولات پی وی سی کاهش یافته است، اما مشخص نیست که چرا این تقاضاها پایان نمی پذیرد و همچنان مواد اولیه را انبار و احتکار می کنند. 


به گفته متوسلیان کمبود در عرضه پت در زمان اوج مصرف، از مشکلات جدی مصرف کنندگان این ماده اولیه است. رییس هیئت مدیره انجمن ملی پلاستیک ایران در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات سایت بهین یاب به عنوان ابزاری در جهت تنظیم عرضه و تقاضا اشاره کرد و گفت: این در حالی است که این سایت با وجود مشکلات زیاد آن، اما اراده ای برای اصلاح این ابزار وجود ندارد. متوسلیان، گفت: هنگامی که در سال 1393 ارز آزاد شد ما آن را با نگاه رقابتی پذیرفتیم، اما آیا وزیر صنعت اطلاع دارند که پی وی سی را با 43 درصد بیشتر از کشورهای منطقه خلیج فارس خریداری می کنیم؟ وی ادامه داد: با وجود این میزان قیمت فاحش، شما پیگیری صادرات محصولات ما هستید در حالی که مشتریان قدیمی ما که در زمان طولانی آنها را جذب کرده بودیم، از دست رفته اند.


 رئیس انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات پی وی سی خطاب به صحاف زاده، این پرسش را مطرح کرد که شما به عنوان تامین کننده مواد، در کجای دنیا تا این اندازه نسبت به مشتری بی توجهی صورت می گیرد؟ وی در همین ارتباط پیشنهاد داد: با توجه به شکاف عمیق بین صنایع بالا دستی و صنایع تکمیلی، این مسائل با مذاکره حل شود. متوسلیان با تشکر از خانم ها نباتی و کیمیایی برای برگزای این نشست مشترک با هدف تشریک مساعی بین تولیدکنندگان و متولیان صنایع بالا دستی، از عرضه 7 هزار تن پی وی سی در هفته جاری به عنوان یکی از مصوبه های این نشست خبر داد


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا