اخبار

افزایش حجم بازار جهانی PET پایه زیستی به 5800 کیلوتن تا سال 2020

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، نوسان در قیمت نفت خام و رشد بازار بسته‌بندی دوست‌دار محیط‌زیست منجر به رونق بازار PET پایه زیستی در کاربردهایی چون بسته‌بندی، خودرو و الکترونیک شده است. بر اساس مطالعه اخیر Grand View Research، بازار جهانی PET پایه زیستی تا سال 2020 به 5800 کیلوتن خواهد رسید. با افزایش نگرانی‌های ناشی از نشر گازهای گلخانه‌ای، میزان تقاضا برای گزینه‌های جایگزین دوست‌دار محیط‌زیست روندی روبه رشد داشته است. شرکت‌هایی نظیر: The Coca Cola Company، Heinz & Co، Ford Motors، Nike Co و Proctor & Gamble اقدام به امضاء تفاهم‌نامه فناوری PET (PEC) نموده‌اند. هدف از این تفاهم‌نامه توسعه و استفاده از PET تهیه شده از 100% مواد پایه زیستی در محصولات این شرکت‌ها عنوان شده است. انتظار می‌رود این پیشرفت‌ها به ایجاد موقعیت‌های جدید در بازار PET در دوره پیش‌بینی شده کمک شایانی نماید. در سال 2013، بیش از 75% سهم بازار PET پایه زیستی در بسته‌بندی نوشیدنی‌های غیرالکی کربناته (carbonated soft drinks) اختصاص یافت.
از PET پایه زیستی در کاربردهای فنی نظیر الکترونیک و وسایل نقیله موتوری نیز استفاده می‌گردد. پیش‌بینی می‌شود با افزایش تقاضای مواد سبک‌وزن برای کاربرد در خودرو، تقاضای PET برپایه زیستی نیز افزایش یابد.
منطقه آسیا/اقیانوسیه بیش از 30% تقاضای PET برپایه زیستی در سال 2013 را به خود اختصاص داد. هدف‌گذاری دولت ژاپن برای مصرف 20% پلاستیک‌های پایه زیستی تا سال 2020 از یک سو، و رشد صنعت بسته‌بندی در چین و هند از سوی دیگر منجر به توسعه بازار PET پایه زیستی در این منطقه خواهند شد.
اتحادیه اروپا تولید مواد پایه زیستی را به عنوان یک حوزه کلیدی در افزایش سهام صنعت قلمداد کرده است که می‌تواند به نوبه خود منجر به رشد این بازار در اروپا گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا