اخبار

افزایش تقاضای جهانی برای EVA

 گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، بازار جهانی VA در چند سال گذشته تقاضای زیادی از صنایع مختلف داشته است. توسعه سریع صنعت فیلم‌های بسته‌بندی منعطف در چند سال گذشته عامل اصلی این افزایش تقاضا عنوان شده است. به گزارش Transparency Market Research، ارزش بازار جهانی EVA در سال 2014 بالغ بر 3/7 میلیارد دلار برآورد شد. بر اساس افزایش تقاضای ارائه شده از سوی صنعت بسته‌بندی، انتظار می‌رود این بازار بین سالهای 2023-2015 با نرخ رشدی معادل 1/5 درصد پیش رفته و به ارزشی معادل 4/11 میلیارد دلار دست‌ یابد.

این ماده (EVA) هم‌بسپاری متشکل از تک‌پارهای وینیل استات و اتیلن می‌باشد. این ماده، خاصیت کشسانی داشته و بدلیل برخورداری از انعطاف‌پذیری و نرمی بمنظور تولید محصولات شبه لاستیکی استفاده می‌گردد. فرایند بازیافت EVA امری دشوار است. عدم ثبات در قیمت مواد اولیه، چالشی مهم برای تولید کنندگان EVA ایجاد نموده است.

بازار جهانی EVA در آسیا/اقیانوسیه‌، اروپا، آمریکای لاتین، آمریکای شمالی، خاورمیانه و آفریقا پخش شده است. در سال 2014، منطقه آسیا/اقیانوسیه با برخورداری از 35% حجم کل EVA تولید شده در جهان رتبه نخست را بخود اختصاص داد. افزایش تقاضای صنعت بسته‌بندی، مواد غذایی و نوشیدنی از دلایل اصلی رشد این بازار در این منطقه ذکر شدند.

علاوه بر این، افزایش تولید کفش و سلول‌های فتوولتائیک (photovoltaic cell) از عوامل دیگر رشد این بازار در آیند نزدیک عنوان شده است. در این بین، آمریکای شمالی پس از آسیا رتبه دوم را در بازار EVA بخود اختصاص داد. بر اساس پیش‌بینی‌های صورت پذیرفته، منطقه خاورمیانه نیز به رشد خود در این بازار در سالهای پیش رو ادامه خواهد داد.

از محصولات اصلی EVA موجود در بازار می‌توان به EVA حاوی %10-1 وینیل استات، EVA حاوی %20-10 وینیل استات و EVA حاوی %40-20 وینیل استات اشاره نمود. لازم به ذکر است که EVA حاوی %40-20 وینیل استات برای مصارف چسب‌های گرمانرم، سیم و کابل و سلول‌های فتوولتائیک، EVA حاوی %20-10 وینیل استات برای تولید اسفنج و فیلم مورد استفاده قرار می‌گیرند. بر اساس پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود تولید EVA حاوی %40-20 وینیل استات در سال‌های پیش رو از رشد قابل توجهی برخوردار باشد.

از شرکت‌های اصلی بازار EVA می‌توان به LyondellBasell Industries Holdings، Exxon Mobil، Porex، Arkema، Hanwha Group، Celanese، Saudi International Petrochemical،Tosoh ، Braskem، Westlake Chemical و DuPont اشاره نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا