اخبار

افت ۲۱ درصدی تجارت ایران و ترکیه/ واردات ترکیه از ایران ۲۲.۸ درصد کاهش یافت

بسپار/ایران پلیمر مبادلات تجاری ایران و ترکیه در ۴ ماهه نخست سال جاری میلادی با افت ۲۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۲.۸۶۶ میلیارد دلار رسید.

آمارهای منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه نشان می دهد مبادلات تجاری ایران با این کشور در 4 ماهه نخست سال جاری میلادی افت 21 درصدی داشته است.

مبادلات تجاری ایران و ترکیه در 4 ماهه نخست سال جاری میلادی 2.866میلیارد دلار اعلام شده است. این رقم در 4 ماهه نخست سال قبل 3.628میلیارد دلار بوده است.

گفتنی است؛ صادرات ترکیه به ایران در ماه های ژانویه تا آوریل 2019 با کاهش 16درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده و به 793میلیون دلار رسیده است. ترکیه در ماه های ژانویه تا آوریل سال قبل 944 میلیون دلار کالا به ایران صادر کرده بود.

واردات ترکیه از ایران در 4 ماهه نخست امسال نیز افت 22.8درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است. ترکیه در ماه های ژانویه تا آوریل سال قبل 2.684میلیارد دلار کالا از ایران وارد کرده بود که این رقم در مدت مشابه امسال به 2.073میلیارد دلار کاهش یافته است.

ایران نوزدهمین مقصد صادراتی و هشتمین منبع واردات ترکیه در 4 ماهه نخست 2019 شناخته شده است.

بر اساس این گزارش در ماه آوریل صادرات ترکیه به ایران نسبت به مدت مشابه سال قبل 15.6درصد رشد داشته و به 213میلیون دلار رسیده است. واردات ترکیه از ایران در همین ماه 37.8درصد افت داشته و به 499میلیون دلار رسیده است.

 

 

تسنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا