اخبار

افت مالی تولیدکنندگان مواد پتروشیمیایی در عربستان در سال 2015

گروه ترجمه و تولید محتوا در بسپار می نویسد، تولیدکنندگان مواد پتروشیمیایی در کشور عربستان نتایج مالی ضعیفی را در یک چهارم سوم سال 2015 گزارش کردند. به گزارش تارنمای خبری www.ChemOrbis.com، در چند ماه گذشته به دلیل کاهش قیمت نفت خام سود این تولیدکنندگان بطور قابل توجهی با شیب زیادی در حال کاهش است. 

سود شرکت SABIC در دوره زمانی جولای-سپتامبر با رکود 9/4 درصدی به 1/49 میلیارد دلار کاهش یافته است. این کاهش سود به قیمت فروش پایین‌تر توسط این شرکت نسبت داده شد. البته، سود خالص این شرکت همچنان بالاتر از پیش‌بینی‌های انجام شده توسط گروه خبری Reuters می‌باشد. همین روند کاهشی برای پتروشیمی ملی Yanbu نیز گزارش شده است. دلیل این کاهش، همچون شرکت SABIC، به کاهش قیمت تمام محصولات آن نسبت داده شده است. سود خالص این پتروشیمی با 56/4% کاهش به 80/5 میلیون دلار رسیده است. 
شرکت Tasnee برای دومین دوره متوالی در سال پیش رو کاهش سود خالص را گزارش کرد. کاهش سود خالص این شرکت نسبت به دوره مشابه در سال 2014 به میزان 296/3 میلیون دلار کاهش یافت. کاهش قیمت محصولات و کاهش حجم فروش ، دلیل اصلی کاهش سود اعلام شد. پتروشیمی Saudi Kayan، وابسته به شرکت SABIC، کاهش سودی برابر 3/7 میلیون دلار در این دوره داشت. این در حالی است که پتروشیمی Saudi Kayan در دوره مشابه سال 2014 از سود خالصی برار 17/8 میلیون دلار برخوردار بود. 


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا