اخبار

افت جهانی حاشیه سود تولیدکنندگان پتروشیمی در جهان

بسپار/ایران پلیمر شاخص پتروشیمی آی سی آی اس که مبتنی بر سبدی از قیمت 12 محصول عمده پتروشیمی و پلاستیک است،در ماه ژوئن 18درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش داشت.
 سه ماهه دوم سال جاری میلادی در حالی به پایان رسید که حاشیه سود محصولات عمده پتروشیمی و انواع پلاستیک حاشیه سود متغیری را تجربه کردند و بیشتر آن ها با شیب تندی روندی نزولی داشتند.
هزینه های خوراک در 6 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال کمتر بود. با این همه شرکت های پتروشیمی نتوانستند از پیامدهای جنگ تجاری میان آمریکا و چین و چشم انداز ضعیف اقتصاد جهانی در امان بمانند.
باسف، شرکت پیشرو صنایع شیمیایی اروپا، اواخر وقت دوشنبه هفدهم تیرماه، با اعلام نتایج عملکرد مالی و سود خود، زنگ خطری را به صدا درآورد که به دنبال آن ارزش سهام بیشتر شرکت های پتروشیمی قاره سبز شدیدا کاهش یافت.
اگر چه میزان عرضه افزایش داشته ، اما رشد تقاضا در سطح قبلی باقی مانده یا مختل شده است. به دنبال تغییر قیمت خوراک مبتنی بر مایعات (liquids-based feedstock)، ثابت نگاه داشتن قیمت های پیشین یا افزایش آن ها امکان پذیر نبود.
شاخص پتروشیمی آی سی آی اس (IPEX) که مبتنی بر سبدی از قیمت 12 محصول عمده پتروشیمی و پلاستیک است، در ماه ژوئن 18 درصد در مقایسه با مدت مشابه پارسال کاهش داشت.
شاخص یادشده برای آسیای شمال شرقی، در ماه ژوئن امسال 21 درصد در مقایسه با رقم سال گذشته میلادی افت پیدا کرد. 
از طرفی شاخص جهانی پتروشیمی آی سی آی اس نیز 15 درصد در سه ماهه دوم کاهش پیدا کرد.

 

نیپنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا