اخبار

اعلام ورشکستگی و آگهی مزایده کیان تایر!

بسپار/ایران پلیمر اواخر فروردین ماه خبر تعطیلی کارخانه کیان تایر را منتشر کردیم. 

امروز پژمان موسوی خبرنگار آگهی مزایده اموال این کارخانه را منتشر کرده و نوشته است: این آگهیِ ورشکستگی و فروشِ اموال، سراسر درد است و درد؛ نشانی از بی‌کفایتی و مدیریتِ حسین‌قلی‌خانی که منابعِ کشور و سرمایه‌هایش را یکی یکی دود می‌کند و به هوا می‌فرستد.

اگر با نامِ «کیان‌تایر» آشنا نیستید که هستید، بگویم که این کارخانه، قدیمی‌ترین تایر سازِ ایرانی بوده؛ نامی معتبر که ۲۰ سال پیش از پیروزی انقلاب تاسیس و خیلی زود به نامی مهم در میانِ لاستیک‌سازانِ منطقه بدل شد. کارخانه‌ی «کیان‌تایر» نخستین بار توسط سهامداران داخلی و «بی.اف.گودریچ» آمریکایی در خردادماه ۱۳۳۷ تاسیس شد.

در سال ۱۳۵۴ با واگذاری سهام بی.اف.گودریچ به صورت خصوصی در آمد و نام آن در دیماه ۱۳۵۵ به شرکت تولیدی کیان تایر تغییر پیدا کرد.پس از پیروزی انقلاب، این کارخانه تحت پوشش سازمان صنایع ملی ایران قرار گرفت و به فعالیت تولیدی‌اش ادامه داد. در سال ۱۳۷۵ بخشی از سهام به بخش خصوصی واگذار شد و نام شرکت در مهرماه۱۳۸۰ به لاستیک البرز تغییر داده شد.از دیماه ۱۳۸۷ هم بر اساس قانون حمایت صنعتی، تحت عنوان کارخانه کیان تایر به فعالیت خود ادامه داد تا امروز که…

معلوم نیست چند نفر بیکار خواهند شد، چه آرزوها بر باد خواهد رفت و ما چقدر عقب‌گرد خواهیم کرد…

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا