اخبار

اعلام خروج انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات PVC/ چه شد که به انشقاق رسیدیم؟!

بسپار/ ایران پلیمر روز گذشته و در نشستی خبری، انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات PVC خروج خود را از عضویت در انجمن ملی به تاریخ 7 مهرماه اعلام کرد.

در این جلسه چنانکه از این انجمن انتظار هم می رفت، به جای تمرکز بر اختلاف نظرها و آنچه که در ماه های اخیر نهایتا به این تصمیم ختم شد، بر آنچه که در آینده قصد دارند به دنبال آن باشند، تاکید شد.

آقای مهندس قدیمی عضو هیات مدیره در این جلسه به رسانه های تخصصی این حوزه، اعلام کرد: صنعت لوله و اتصالات PVC از قدیمی ترین صنایع حوزه پلیمر در کشور است و انجمن آن هم از 30 سال پیش تاسیس شده. ما شرایط بحرانی زیادی را در کشور از سر گذرانده ایم از جنگ و دوران سازندگی و تحریم ها و … اما در چند ماه اخیر با افزایش قیمت مواداولیه از 7000 به 25000 تومان عملا رمق تولید گرفته شده.  تلاش کردیم با مسوولین مذاکره کنیم که هیج حاصلی نداشت. ما از موسسین انجمن ملی صنایع پلیمر هستیم. آقای متوسلیان دو دوره ریاست هیات مدیره انجمن را داشتند و با ساختارهای آن آشنا هستیم. در شرایط فعلی با توجه به اینکه این توان را در خود می بینیم که مسایل صنعت خودمان را خودمان پیگیری کنیم، ترجیح دادیم از عضویت انجمن ملی خارج شویم.
پیگیری خواست های اعضا به طور موازی با حضور انجمن ملی در جلسات با مراکز تصمیم ساز و سیاست گزار کشور ممکن نبود و هیات مدیره انجمن نهایتا تصمیم گرفت به عضویت خود در انجمن ملی خاتمه دهد تا بتواند از حقوق اعضای خود مستقلا دفاع کند. وی همچنین گفت شرایط امروز کشور مثل هیچ برهه دیگری نیست و طبیعتا نیازمند انتخاب روش های متناسب است.

در این جلسه خانم مهندس خرمیان دبیر انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات PVC نیز موکدا اعلام کرد که درخواست اعضای این انجمن پیگیری حقوق آنان به صورت مستقل از سوی هیات مدیره بوده و این موضوع در جلسه هیات مدیره مصوب شده است.

به هر حال اختلاف هر چه که باشد هیچ انشقاقی به نفع صنعت پلیمر کشور نخواهد بود. اما اینکه چگونه عملکرد انجمن ملی به تعارض منافع با اعضای تحت پوشش خود رسیده است، بحثی است که شاید مدیران این انجمن لازم باشد در خصوص آن اطلاع رسانی و شفاف سازی کنند. 

واقعیت این است که شرایط فعلی کشور و رسیدن قیمت دلار به دو برابر ارزش آن در فروردین ماه امسال (دوبرابر طی شش ماه) و اثر آن بر قیمت گذاری مواد اولیه صنعت پلیمر در کنار سایر چالش های اقتصادی کشور زمینه ای را فراهم کرده تا مدیریت کردن از کلان تا خرد بسیار دشوار شود و بعضا انگار رها شده. در این موقعیت که آستانه تحمل ها پایین آمده و فشارها از هر سو تولیدکنندگان را در فشار قرار داده و حمایت های دولتی کاملا بی معنا شده، عبور از بحران نیازمند توان های بزرگ است.

این اخبار را بخوانید:

صحت سنجی اطلاعات بهین یاب به انجمن ملی صنایع پلیمر واگذار شد/ فراخوان انجمن ملی صنایع پلیمر برای حضور تشکل‌ها در کمیته تخصصی صحت سنجی

در پی استعلام انجمن ملی صنایع پلیمر، انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات PVC پاسخ داد: نسبت های ظرفیتی بر اساس پروانه های بهره برداری و خود اظهاری واحدها، مورد تایید انجمن است

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا