اخبار

اعلام آمادگی ایران برای سرمایه‌گذاری در عراق

بسپار/ایران پلیمر رئیس سازمان توسعه تجارت می‌گوید که شرکت‌های ایرانی می‌توانند در قالب سرمایه‌گذاری‌های مشترک در عراق فعال شده و از این محل سطح همکاری‌های اقتصادی دو کشور را افزایش دهند.

 علی رضا پیمان پاک در حاشیه دیدار با رئیس اتاق بازرگانی کرکوک عراق به سه محور اصلی که می‌توان در قالب آن سطح تجارت میان دو کشور ار افزایش داد اشاره کرد.

به گفته وی، در کنار پروژه‌های سرمایه گذاری مشترک در حوزه‌هایی مانند مواد غذایی و بازسازی صنایع استان کرکوک عراق، توسعه صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران و برگزاری اولین نمایشگاه محصولات ایرانی در این کشور دو محور دیگری است که می‌تواند به افزایش نقش ایران در اقتصاد عراق کمک کند.

معاون وزیر صمت در این دیدار با اشاره به علاقه‌مندی جمهوری اسلامی ایران به همکاری با کلیه استان‌های عراق، بر حضور در استان کرکوک تاکید کرد و از آمادگی سازمان توسعه تجارت ایران برای برپایی اولین نمایشگاه اختصاصی توانمندی‌های تولیدی و صادراتی جمهوری اسلامی ایران در استان کرکوک تا پایان سال جاری خبر داد.

پیمان‌پاک همچنین با اشاره به  سیاست دولت ایران در زمینه توسعه روابط اقتصادی و تجاری بر اهمیت ارتباط فعالان اقتصادی این استان و طرف‌های ایرانی و همراهی در این زمینه، تاکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی کرکوک نیز با اشاره به توانمندی‌های ایران در زمینه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی، خواستار حضور پررنگ جمهوری اسلامی ایران در این استان و تقویت همکاری‌های تجاری بین فعالان اقتصادی و تجاری استان کرکوک با طرف‌های ایرانی  با حمایت و مساعدت سازمان توسعه تجارت ایران شد.

بنا بر اعلام سازمان توسعه تجارت، وی با اشاره به تخریب زیرساخت‌های صنعتی این استان بر آمادگی این اتاق برای برقراری ارتباط میان شرکت‌های ایرانی و طرف‌های عراقی به منظور همکاری در اجرای پروژه‌های فنی و مهندسی تاکید کرد.

رئیس اتاق بازرگانی کرکوک ضمن تشریح وضعیت جغرافیایی استان کرکوک به عنوان نقطه اتصال جنوب و شمال و همچنین شرق به غرب این کشور بر وجود زمینه‌ها و ظرفیت‌های بالای همکاری بین فعالان اقتصادی این استان با فعالان اقتصادی جمهوری اسلامی ایران از جمله در زمینه‌های صادرات و واردات کالا، صدور خدمات فنی و مهندسی، بازسازی صنایع، کشاورزی و همچنین اجرای پروژه‌های مشترک سرمایه‌گذاری تاکید کرد.

مهدی شوشتری، سرکنسول جمهوری‌اسلامی در سلیمانیه عراق نیز با اشاره به اینکه ظرفیت‌های زیادی از نظر اقتصادی و تجاری برای حضور جمهوری اسلامی ایران در استان کرکوک وجود دارد، گفت: این استان با در اختیار داشتن ۴۰ درصد از منابع نفتی کشور عراق، امکان‌ همکاری و مشارکت در بسیاری از پروژه‌ها را فراهم کرده است.

ایسنا 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا